Átadták az M7-es legújabb szakaszát

Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter helyezte tegnap forgalomba az M7-es sztráda újólag elkészült jobb pályáját Balatonaliga és Zamárdi között. A Magyar Autópályaépítő Konzorcium (MAK) határidő előtt készült el a beruházással: a fél autópálya megépítése és az Érd–Balatonaliga közötti szakasz felújítása 31,8 milliárd forintba került.

Putsay Gábor
2002. 04. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly áprilisban kezdett hozzá a MAK a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. megbízásából az M7-es autópálya teljes rekonstrukciójához. A projekt első részében Érd és Balatonaliga között építették át a jobb pályát, ezt a szakaszt 2001. november 30-án adták át a forgalomnak. Ezzel egy időben háromsávosra szélesítették a sztrádát Székesfehérvártól Érdig, és szintén ennek a projektnek a részét képezte Balatonaliga és Zamárdi között a hiányzó fél autópálya – ahová a bal pálya felújítása idején átmenetileg a forgalmat terelik – megépítése. Egy év alatt – az eredeti határidő 2002. április 30. – a konzorcium, illetve az alvállalkozó cégek 93 kilométer hosszú kétsávos gyorsforgalmi utat újítottak fel, illetve építettek meg, rehabilitáltak száz hidat, új vízelvezető rendszereket és zajvédő falakat hoztak létre. A beruházás 31,8 milliárd forintba került, ami megfelel a szerződésben foglalt értéknek. Idén november 30-ára befejezik a bal pálya teljes felújítását is, így a főváros és a Balaton között jó minőségű, 2x2 sávos autópályát vehetnek igénybe a gépjárművel közlekedők.
Fónagy János tegnap arról tájékoztatott, hogy több évtizedet követően készült el az M7-es újabb szakasza, idén a munkákat a Balaton déli partján, illetve a horvát és a szlovén határ mentén folytatják az útépítők.
Jelenleg 180 kilométer hosszon épülnek gyorsforgalmi utak, az ütemtervek szerint három autópálya – M7, M3, M5 – 2006-ra országhatárokat köt össze.
Baranyay László, a Magyar Fejlesztési Bank Rt. elnök-vezérigazgatója lapunknak elmondta: az útépítések megkezdése előtt kapta feladatául a bank, hogy a finanszírozás feltételrendszerét kialakítsa, a folyamatban lévő beruházásokhoz biztosítottak a források. A hármas finanszírozási modell – az NA tőkeemelése, hazai pénzintézetek hitelnyújtása, kötvénykibocsátás – bevált, az autópálya-szakaszok az előre eltervezett ütemterv szerint épülnek, illetve készülnek el.
Az M7-es továbbépítéséhez az NA megkapta a környezetvédelmi engedélyt – tízéves folyamat zárult le – Balatonszárszótól az országhatárig, és építési engedéllyel rendelkeznek a Balatonszárszó–Ordacsehi, illetve a Becsehely–Letenye közötti szakaszon. A híresztelések ellenére azonban szerződést egyetlen kivitelezővel sem kötöttek. Valamennyi szakaszon folyik az előkészítés, a régészeti feltárás, leletmentés, lőszermentesítés, az építkezéshez szükséges területek nagy részét megvásárolta az NA Rt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.