Tavaly áprilisban kezdett hozzá a MAK a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. megbízásából az M7-es autópálya teljes rekonstrukciójához. A projekt első részében Érd és Balatonaliga között építették át a jobb pályát, ezt a szakaszt 2001. november 30-án adták át a forgalomnak. Ezzel egy időben háromsávosra szélesítették a sztrádát Székesfehérvártól Érdig, és szintén ennek a projektnek a részét képezte Balatonaliga és Zamárdi között a hiányzó fél autópálya – ahová a bal pálya felújítása idején átmenetileg a forgalmat terelik – megépítése. Egy év alatt – az eredeti határidő 2002. április 30. – a konzorcium, illetve az alvállalkozó cégek 93 kilométer hosszú kétsávos gyorsforgalmi utat újítottak fel, illetve építettek meg, rehabilitáltak száz hidat, új vízelvezető rendszereket és zajvédő falakat hoztak létre. A beruházás 31,8 milliárd forintba került, ami megfelel a szerződésben foglalt értéknek. Idén november 30-ára befejezik a bal pálya teljes felújítását is, így a főváros és a Balaton között jó minőségű, 2x2 sávos autópályát vehetnek igénybe a gépjárművel közlekedők.
Fónagy János tegnap arról tájékoztatott, hogy több évtizedet követően készült el az M7-es újabb szakasza, idén a munkákat a Balaton déli partján, illetve a horvát és a szlovén határ mentén folytatják az útépítők.
Jelenleg 180 kilométer hosszon épülnek gyorsforgalmi utak, az ütemtervek szerint három autópálya – M7, M3, M5 – 2006-ra országhatárokat köt össze.
Baranyay László, a Magyar Fejlesztési Bank Rt. elnök-vezérigazgatója lapunknak elmondta: az útépítések megkezdése előtt kapta feladatául a bank, hogy a finanszírozás feltételrendszerét kialakítsa, a folyamatban lévő beruházásokhoz biztosítottak a források. A hármas finanszírozási modell – az NA tőkeemelése, hazai pénzintézetek hitelnyújtása, kötvénykibocsátás – bevált, az autópálya-szakaszok az előre eltervezett ütemterv szerint épülnek, illetve készülnek el.
Az M7-es továbbépítéséhez az NA megkapta a környezetvédelmi engedélyt – tízéves folyamat zárult le – Balatonszárszótól az országhatárig, és építési engedéllyel rendelkeznek a Balatonszárszó–Ordacsehi, illetve a Becsehely–Letenye közötti szakaszon. A híresztelések ellenére azonban szerződést egyetlen kivitelezővel sem kötöttek. Valamennyi szakaszon folyik az előkészítés, a régészeti feltárás, leletmentés, lőszermentesítés, az építkezéshez szükséges területek nagy részét megvásárolta az NA Rt.
Közel három évtizedes átkot tört meg kajakos klasszisunk +videó
