Beemelik az első elemet Szekszárdnál

Amennyiben a vízállás lehetővé teszi, holnap emeli a pillérekre a Magyar Hídépítő Konzorcium (MHK) a szekszárdi Duna-híd első acélszerkezetű elemét. A Széchenyi-plusz útfejlesztő program keretében harminckét helyszínen megkezdődtek a kivitelezési munkák.

Putsay Gábor
2002. 04. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ganz Acélszerkezet Rt. budapesti üzemében készült 107 méter hosszú hídelem tegnapelőtt érkezett a szekszárdi munkaterületre, a Duna vízállásától függően holnap emelik a Bács-Kiskun megyei oldalon felépített pillérekre – tudtuk meg Turgyán Tamástól, az MHK szóvivőjétől. A konzorcium az ütemtervnek megfelelően építi a 10 milliárd forint költségvetésű szekszárdi Duna-hidat, eddig a kivitelezők valamennyi ártéri és két mederpillér építésével elkészültek, a Bács megyei oldalon pedig összeszerelték az acél-, illetve vasbeton szerkezetű hídelemet. A 920 méter hosszú szekszárdi átkelő vázszerkezete nyáron készül el, a híd átadásának határideje 2003. július 30. Ezt követően 2x1 sávon közlekedhetnek a járművek, amennyiben a forgalom növekedése indokolttá teszi, később négysávosra bővíthető az átkelő egy, a jelenlegivel megegyező acél-vasbeton híd építésével.
A hídhoz vezető húsz kilométer hosszú autóút építése is folyamatos, az M9-es első szakaszát az átkelő megnyitásával egyidejűleg adják át a forgalomnak. Jelenleg a 6-os és az 51-es főút között a töltések épülnek, idén pedig az aszfaltozási munkákra is sor kerül.
Az M3-as autópálya Tisza-hídján hamarosan átgurítják a hordót, április végéig ugyanis a konzorcium befejezi a pályalemezek építését. Ezt követően kerül sor az aszfaltozásra, illetve a kiegészítő munkákra – korlátok, járda építése –, a híd november 30-ig készül el. Az M3-as részét képező műtárgy 14 milliárd forintba kerül, ugyanis nemcsak a Tisza felett, hanem az ingoványos talajú ártereken is hidat kell építeni.
Mint arról beszámoltunk, az M7-es 20 kilométer hosszú újólag elkészült fél pályáját a napokban adták át Balatonaliga és Zamárdi között, ezzel egyidejűleg ezen a szakaszon is megkezdődött a másik pálya felújítása. Ugyancsak átépíti a Magyar Autópályaépítő Konzorcium a bal pályát Balatonaliga és Érd között, a 73 kilométer hosszú szakaszon öt munkaterületen dolgoznak egyszerre a kivitelezők. Turgyán Tamás elmondta: ezeken a munkaterületeken június–júliusra elvégzik az útpálya felújítását, így a szezonban csak rövid szakaszok lesznek elzárva a forgalom elől. Az M7-es teljes felújításával november végéig – eddig kell átépíteni a 108 hidat és aluljárót – készülnek el.
A Széchenyi-plusz programban 38 kapacitásbővítő útfejlesztés szerepel, eddig 32 helyszínen kezdődtek meg a munkák. A Nemzeti Autópálya Rt.-től származó információink szerint az érintett területeken megkezdődött a közműkiváltás, illetve a terep-előkészítés.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.