A Ganz Acélszerkezet Rt. budapesti üzemében készült 107 méter hosszú hídelem tegnapelőtt érkezett a szekszárdi munkaterületre, a Duna vízállásától függően holnap emelik a Bács-Kiskun megyei oldalon felépített pillérekre – tudtuk meg Turgyán Tamástól, az MHK szóvivőjétől. A konzorcium az ütemtervnek megfelelően építi a 10 milliárd forint költségvetésű szekszárdi Duna-hidat, eddig a kivitelezők valamennyi ártéri és két mederpillér építésével elkészültek, a Bács megyei oldalon pedig összeszerelték az acél-, illetve vasbeton szerkezetű hídelemet. A 920 méter hosszú szekszárdi átkelő vázszerkezete nyáron készül el, a híd átadásának határideje 2003. július 30. Ezt követően 2x1 sávon közlekedhetnek a járművek, amennyiben a forgalom növekedése indokolttá teszi, később négysávosra bővíthető az átkelő egy, a jelenlegivel megegyező acél-vasbeton híd építésével.
A hídhoz vezető húsz kilométer hosszú autóút építése is folyamatos, az M9-es első szakaszát az átkelő megnyitásával egyidejűleg adják át a forgalomnak. Jelenleg a 6-os és az 51-es főút között a töltések épülnek, idén pedig az aszfaltozási munkákra is sor kerül.
Az M3-as autópálya Tisza-hídján hamarosan átgurítják a hordót, április végéig ugyanis a konzorcium befejezi a pályalemezek építését. Ezt követően kerül sor az aszfaltozásra, illetve a kiegészítő munkákra – korlátok, járda építése –, a híd november 30-ig készül el. Az M3-as részét képező műtárgy 14 milliárd forintba kerül, ugyanis nemcsak a Tisza felett, hanem az ingoványos talajú ártereken is hidat kell építeni.
Mint arról beszámoltunk, az M7-es 20 kilométer hosszú újólag elkészült fél pályáját a napokban adták át Balatonaliga és Zamárdi között, ezzel egyidejűleg ezen a szakaszon is megkezdődött a másik pálya felújítása. Ugyancsak átépíti a Magyar Autópályaépítő Konzorcium a bal pályát Balatonaliga és Érd között, a 73 kilométer hosszú szakaszon öt munkaterületen dolgoznak egyszerre a kivitelezők. Turgyán Tamás elmondta: ezeken a munkaterületeken június–júliusra elvégzik az útpálya felújítását, így a szezonban csak rövid szakaszok lesznek elzárva a forgalom elől. Az M7-es teljes felújításával november végéig – eddig kell átépíteni a 108 hidat és aluljárót – készülnek el.
A Széchenyi-plusz programban 38 kapacitásbővítő útfejlesztés szerepel, eddig 32 helyszínen kezdődtek meg a munkák. A Nemzeti Autópálya Rt.-től származó információink szerint az érintett területeken megkezdődött a közműkiváltás, illetve a terep-előkészítés.
Zelenszkij megint mások pénzét költené
