Épül az új Duna-híd Szekszárdnál

Szekszárd térségében a Magyar Hídépítő Konzorcium (MHK) munkatársai tegnap beemelték annak a 3500 tonna összsúlyú hídszerkezetnek az első elemét, amely a Duna fölött ível át. A Duna-hídhoz vezető M9-es autóút is folyamatosan épül, az ütemterv szerint mindkét létesítményt 2003. június 30-ig nyitják meg a forgalom előtt.

Putsay Gábor
2002. 04. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három nap alatt úsztatták le a 107 méter hosszú, 600 tonna súlyú hídelemet Csepeltől az épülő szekszárdi átkelőig, és tegnap a Ganz Acélszerkezet–Vegyépszer alkotta konzorcium munkatársai milliméter pontossággal helyezték el a pillérekre. Mint azt Horváth Szabolcs, a Ganz Rt. projektvezetője lapunknak a helyszínen elmondta: a hídelem beemelését megelőzően kellett megépíteniük a Bács-Kiskun megyei oldalon a 200 méter hosszú ártéri hidat. Ez a mederhídtól eltérően úgynevezett öszvérszerkezetű létesítmény, az acélvázra beton pályalemezt építenek a kivitelezők. A mederhíd öszszesen öt elemből áll majd, a Tolna megyei oldalon várhatóan május végén emelik be a szintén 107 méter hosszú elemet. Ezeken kívül még három fuvar várható a Dunán: a két 120 méteres, és az ezek közé beépítendő 66 méter hosszú elem szállításakor. A mederhíd még hiányzó részét június végére szerelik össze a Ganz telephelyén, az ütemterv szerint november végéig emelik be az utolsó acélszerkezetet a Duna fölött. Horváth Szabolcs elmondta: a 917 méter hosszú szekszárdi Duna-híd középső része – amelyik a folyó fölött ível át – 3500 tonnát nyom majd, és a két ártéri híd 1100-1100 tonna súlyú lesz. Ahhoz, hogy a Tolna megyei oldalon is elvégezhessék a tegnapihoz hasonló műveletet, a kivitelezőknek be kell fejezniük a négy ártéri, illetve a jelenleg félig kész jobb parti mederpillér építését. A teljes acél-, illetve vasbeton szerkezet megépítése után kezdik el a híd „felruházását” – korlátok, közvilágító elemek, szigetelés –, az aszfaltozásra pedig jövőre kerül sor. A tízmilliárd forint értékű projektet 2003. június 30-ra fejezik be.
Ütemterv szerint épül a hídhoz vezető út, amely egyben a nyugat–keleti irányú M9-es gyorsforgalmi út első része lesz. Turgyán Tamás, az MHK és a Magyar Autópálya-építő Konzorcium szóvivője arról tájékoztatta lapunkat, hogy az öt kilométer hosszú Bács-Kiskun megyei szakaszon a földmunkák befejeztével a nyári hónapokban kezdődik a burkolatépítés. A Tolna megyei oldalon háromszor ilyen hosszú az épülő szakasz, és itt a gyenge altalaj miatt jelentős többletmunkát kell elvégezni. A 14 milliárd forintért épülő autóút átadásának határideje a szekszárdi Duna-híddal együtt 2003. június 30.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.