Három nap alatt úsztatták le a 107 méter hosszú, 600 tonna súlyú hídelemet Csepeltől az épülő szekszárdi átkelőig, és tegnap a Ganz Acélszerkezet–Vegyépszer alkotta konzorcium munkatársai milliméter pontossággal helyezték el a pillérekre. Mint azt Horváth Szabolcs, a Ganz Rt. projektvezetője lapunknak a helyszínen elmondta: a hídelem beemelését megelőzően kellett megépíteniük a Bács-Kiskun megyei oldalon a 200 méter hosszú ártéri hidat. Ez a mederhídtól eltérően úgynevezett öszvérszerkezetű létesítmény, az acélvázra beton pályalemezt építenek a kivitelezők. A mederhíd öszszesen öt elemből áll majd, a Tolna megyei oldalon várhatóan május végén emelik be a szintén 107 méter hosszú elemet. Ezeken kívül még három fuvar várható a Dunán: a két 120 méteres, és az ezek közé beépítendő 66 méter hosszú elem szállításakor. A mederhíd még hiányzó részét június végére szerelik össze a Ganz telephelyén, az ütemterv szerint november végéig emelik be az utolsó acélszerkezetet a Duna fölött. Horváth Szabolcs elmondta: a 917 méter hosszú szekszárdi Duna-híd középső része – amelyik a folyó fölött ível át – 3500 tonnát nyom majd, és a két ártéri híd 1100-1100 tonna súlyú lesz. Ahhoz, hogy a Tolna megyei oldalon is elvégezhessék a tegnapihoz hasonló műveletet, a kivitelezőknek be kell fejezniük a négy ártéri, illetve a jelenleg félig kész jobb parti mederpillér építését. A teljes acél-, illetve vasbeton szerkezet megépítése után kezdik el a híd „felruházását” – korlátok, közvilágító elemek, szigetelés –, az aszfaltozásra pedig jövőre kerül sor. A tízmilliárd forint értékű projektet 2003. június 30-ra fejezik be.
Ütemterv szerint épül a hídhoz vezető út, amely egyben a nyugat–keleti irányú M9-es gyorsforgalmi út első része lesz. Turgyán Tamás, az MHK és a Magyar Autópálya-építő Konzorcium szóvivője arról tájékoztatta lapunkat, hogy az öt kilométer hosszú Bács-Kiskun megyei szakaszon a földmunkák befejeztével a nyári hónapokban kezdődik a burkolatépítés. A Tolna megyei oldalon háromszor ilyen hosszú az épülő szakasz, és itt a gyenge altalaj miatt jelentős többletmunkát kell elvégezni. A 14 milliárd forintért épülő autóút átadásának határideje a szekszárdi Duna-híddal együtt 2003. június 30.
Csak romok maradtak a világ leghosszabb tengeri gázvezetékéből
