Fiatalos, de nem felelőtlen

Sportos, praktikus és ízig-vérig Opel – röviden összefoglalva ez a Concept M, a német gyár legújabb tanulmányautója. Az egyterűek népes családját gyarapító, de azon belül új lehetőségeket és irányokat kereső, négyüléses autót gazdag információs-szórakoztató elektronikai felszereltsége, valamint alacsony emissziójú motorkoncepciója egyaránt jövőbe mutató járművé teszi.

Hajdu Imre
2002. 04. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem rejti véka alá származását a Concept M: stílusában és egyes részleteiben az Opel teljes palettájának jellegzetességei felfedezhetők. Igazából csak apróbb megoldások utalnak arra, hogy nem sorozatgyártású modellről van szó. Ilyen például a bőségesen alkalmazott krómdíszítés, az ajtókilincseket helyettesítő nyomógombok vagy az autó teljes szélességében húzódó harmadik féklámpa, amelynek fényereje a fékezés intenzitásától függően három fokozatban változik.
A Concept M sportos oldalát a 17 collos keréktárcsák és a mögöttük rejtőző, pirosra festett féknyergek, az impozáns első légbeömlők, valamint nem utolsósorban az 1,6 literes turbómotor hangsúlyozzák. Ez utóbbi 150 lóereje azonban a szokásos üzemanyagok helyett sűrített földgázból (CNG) származik. A kis lökettérfogatú motor az Opel jól ismert, ötfokozatú Easytronic automatizált manuális sebességváltóján keresztül lendületesen hajtja az első kerekeket, legfőbb erénye azonban tisztasága: egy hasonló paraméterekkel rendelkező benzinmotornál harminc százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.
Dinamikus megjelenése és menetteljesítményei ellenére a Concept M ideális városi jármű lehetne: az autó mindössze négy méter hosszú, így nem okoz gondot a parkolás. Szerény méreteihez képest hatalmas, 2,63 méteres tengelytávja ugyanakkor bőséges helyet biztosít az utasok és csomagjaik számára. A pogygyásztér alaphelyzetben 380 literes, a különálló hátsó üléseket ledöntve pedig további 500 literrel gazdálkodhat az ember. Az utasok feje felett széles konzol húzódik az autó egész hosszában, további tárolóhelyet kínálva az apróbb tárgyaknak.
Ugyanitt kapott helyet az AutoVision szórakoztató rendszer DVD meghajtója, valamint 18 centiméter átmérőjű, gombnyomásra előbújó képernyője. A vezető külön monitort kapott: a hagyományos műszereket egy szélesvásznú kijelző helyettesíti. A motor üzemi állapotára és a sebességre vonatkozó szokásos információk mellett a navigációs rendszer utasításai is ezen a képernyőn jelennek meg. A képernyő háttérszíne és a grafika rajzolata a tulajdonos ízlése szerint módosítható, az elképzelések szerint a beállítást bármely Opel szakszerviz pillanatok alatt képes elvégezni.
Ezzel azonban nem ér véget az informatikai demonstráció. A középkonzolba egy kiemelhető kézi számítógépet (PDA) építettek be. Hasonló megoldást mutatott be az Opel tavaly szeptemberben a fiatalos Frogster tanulmányautón is: a digitális személyi asszisztens az autóba helyezve a szellőzés és a légkondicionáló kijelzőjeként szolgál, valamint – mobiltelefonnal kiegészítve – az internet böngészésére is alkalmas.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.