Landolás közben egy erdővel borított hegynek ütközött a heves esőzés és a köd miatt a kínai Air China légitársaság Pekingből Pusanba tartó, CA129-es járata tegnap, helyi idő szerint 11 órakor. A Boeing 767-es fedélzetén utazó 167 ember – 155 utas és 12 fős személyzet – közel kétharmada a helyszínen, illetve a kórházban meghalt, ám 47-en a csodával határos módon életben maradtak – adta hírül a Reuters hírügynökség. A helyi kórház és a kormány illetékeseinek jelentése szerint tegnap délutánig 109 ember halt meg a baleset következtében. 11 személyt keresnek.
A 136 koreai kereskedőt és 19 kínai állampolgárságú embert szállító 17 éves repülőgép a pusani Kimhae repülőtérhez közeli lakóházak mellett csapódott a földbe, majd darabjaira hullott. Szemtanúk szerint a baleset nem követelt földi áldozatot. A helyi YTN kábeltelevízió jelentése szerint a gép egyik feketedobozát már sikerült megtalálni. A Reuters tudósítója arról számolt be, hogy a környéken változatlanul nagy a köd és tovább esik az eső, megnehezítve a baleset körülményeinek rekonstruálását. Eddig csak annyi biztos, hogy miközben a repülőgép pilótája landolni próbált, a gép a hegyoldalba csapódott és kigyulladt. A Boeing 767-es a légügyi szakértők szerint a hátsó felével ütközött a hegynek, így a katasztrófa túlélőinek többsége a repülőgép első traktusában helyet foglalók közül került ki – jelentette a dél-koreai Yonhap hírügynökség. A több sebtől vérző túlélők egy része saját lábán botorkált le a sáros hegyoldalról, másokat a mentőalakulatok tagjai a hátukon szállítottak a völgybe, mert a mentőautók és helikopterek képtelenek voltak megközelíteni a szerencsétlenség helyszínét.
A pilóta annak ellenére kísérelte meg a leszállást, hogy a repülőtér irányítótornya a rossz időjárásra hivatkozva visszafordulásra szólította fel – közölte a dél-koreai közlekedési minisztérium egyik munkatársa.
*
Minden légi katasztrófa talány marad, míg a biztonsági vizsgálat le nem zárul – válaszolta a lapnak a szerencsétenség lehetséges okait taglaló kérdésére Péterffy Gábor, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. – Az irányítóközpont tájékoztató és nem kötelező érvényű ajánlásait figyelembe véve a nemzetközi gyakorlat szerint mindig a pilóta dönti el, hogy megkísérli-e a leszállást, vagy sem. Ez annál inkább így van, mivel az adott gép repüléséről rendelkezésre álló összes információval csak ő rendelkezik – tette hozzá.
A Dél-Korea második legnagyobb városától, Pusantól 320 kilométerre fekvő Szöulban, a Kimpo repülőtéren a rossz időjárás miatt tegnap 38 járatot töröltek, de nem fogadták a városba érkező 42 repülőgépet sem.
A saját adatai szerint Kína legnagyobb légi fuvarozó társaságaként számon tartott Air China gépei az elmúlt 47 évben nem szenvedtek balesetet.
Globál Nógrádi Györggyel - Ukrajna célkeresztjében a magyar gazdaság?
