Hegyoldalnak ütközött a Boeing

Leszállás közben hegynek ütközött egy kínai utasszállító repülőgép a dél-koreai Pusan városának repülőtere közelében. A Boeing 767-es fedélzetén tartózkodó 167 ember – 155 utas és 12 fős személyzet – közül 109-en szörnyethaltak, 47-en túlélték a szerencsétlenséget.

Grimm Balázs
2002. 04. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Landolás közben egy erdővel borított hegynek ütközött a heves esőzés és a köd miatt a kínai Air China légitársaság Pekingből Pusanba tartó, CA129-es járata tegnap, helyi idő szerint 11 órakor. A Boeing 767-es fedélzetén utazó 167 ember – 155 utas és 12 fős személyzet – közel kétharmada a helyszínen, illetve a kórházban meghalt, ám 47-en a csodával határos módon életben maradtak – adta hírül a Reuters hírügynökség. A helyi kórház és a kormány illetékeseinek jelentése szerint tegnap délutánig 109 ember halt meg a baleset következtében. 11 személyt keresnek.
A 136 koreai kereskedőt és 19 kínai állampolgárságú embert szállító 17 éves repülőgép a pusani Kimhae repülőtérhez közeli lakóházak mellett csapódott a földbe, majd darabjaira hullott. Szemtanúk szerint a baleset nem követelt földi áldozatot. A helyi YTN kábeltelevízió jelentése szerint a gép egyik feketedobozát már sikerült megtalálni. A Reuters tudósítója arról számolt be, hogy a környéken változatlanul nagy a köd és tovább esik az eső, megnehezítve a baleset körülményeinek rekonstruálását. Eddig csak annyi biztos, hogy miközben a repülőgép pilótája landolni próbált, a gép a hegyoldalba csapódott és kigyulladt. A Boeing 767-es a légügyi szakértők szerint a hátsó felével ütközött a hegynek, így a katasztrófa túlélőinek többsége a repülőgép első traktusában helyet foglalók közül került ki – jelentette a dél-koreai Yonhap hírügynökség. A több sebtől vérző túlélők egy része saját lábán botorkált le a sáros hegyoldalról, másokat a mentőalakulatok tagjai a hátukon szállítottak a völgybe, mert a mentőautók és helikopterek képtelenek voltak megközelíteni a szerencsétlenség helyszínét.
A pilóta annak ellenére kísérelte meg a leszállást, hogy a repülőtér irányítótornya a rossz időjárásra hivatkozva visszafordulásra szólította fel – közölte a dél-koreai közlekedési minisztérium egyik munkatársa.
*
Minden légi katasztrófa talány marad, míg a biztonsági vizsgálat le nem zárul – válaszolta a lapnak a szerencsétenség lehetséges okait taglaló kérdésére Péterffy Gábor, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. – Az irányítóközpont tájékoztató és nem kötelező érvényű ajánlásait figyelembe véve a nemzetközi gyakorlat szerint mindig a pilóta dönti el, hogy megkísérli-e a leszállást, vagy sem. Ez annál inkább így van, mivel az adott gép repüléséről rendelkezésre álló összes információval csak ő rendelkezik – tette hozzá.
A Dél-Korea második legnagyobb városától, Pusantól 320 kilométerre fekvő Szöulban, a Kimpo repülőtéren a rossz időjárás miatt tegnap 38 járatot töröltek, de nem fogadták a városba érkező 42 repülőgépet sem.
A saját adatai szerint Kína legnagyobb légi fuvarozó társaságaként számon tartott Air China gépei az elmúlt 47 évben nem szenvedtek balesetet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.