Kékvérű multitálentum

Újkori függetlenné válása óta a Rover folyamatosan igyekszik megújítani modellkínálatát és helyreállítani megtépázott hírnevét. Ezen törekvés első kézzelfogható eredménye a TCV névre keresztelt, több hagyományos gépkocsi-kategóriát egyesítő hibrid, amelyen jó néhány életképes és eredeti ötletet mutattak be az angolok.

Jávor József
2002. 04. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Filozófiáját és nevét tekintve nagy részben a Rover múltjából építkezik a Tourer Concept Vehicle, hiszen a gyártól eddig sem álltak távol az elegáns kombik – szépséges példája ennek a Rover 75 Tourer. A TCV ugyanakkor a sportos haszonjárművek, az SUV-k felé is közelít: robusztus felépítése, nagy hasmagassága és markáns orra terepjáró képességet sugall. A hatalmas kipufogók, a széles sárvédők, valamint az agresszív hátsó lámpák a Rover sportos oldalát domborítják ki, az utastér modulárisan átrendezhető kialakításához pedig nyilvánvalóan az egyterűek álltak modellt.
Ez a variálhatóság a TCV igazi erőssége. A hátsó ülés három részre osztva dönthető, a középső szegmens helyére kívánságra gyermekülés, hűtő/ételmelegítő egység vagy szórakoztatóközpont építhető be. Az első utasülés háttámlája is vízszintesig hajtható le, ekkor 3,1 méter hosszú, teljesen sík rakodófelületet kapunk.
További különlegesség a dupla fenekű csomagtartó, amelynek eltávolítható padlója alatt szabályos téglatest alakú üreg lapul. Ehhez a lökhárítót lehajtva férhetünk hozzá, a padlót kiemelve pedig hatalmas belmagasságot teremthetünk a raktérben: a Genfi Autószalonon egy szabványos elöl töltős mosógépet helyeztek el a csomagtartóban, így demonstrálva annak megdöbbentő űrtartalmát. A rendkívül alacsony padló járulékos előnye, hogy egészen mélyen tartható az autó tömegközéppontja, ami jótékony hatással van a jármű stabilitására.
A csomagtér maximális kihasználhatósága érdekében előretolták a hátsó ajtó forgáspontját: a hatalmas nyílászáró beleharap a tetőbe és a C oszlopba, a bonyolult vonalak pedig még sportosabbá varázsolják a TCV profilját. Egyedi hangulati elemként három keskeny, az utastér csaknem teljes hosszában húzódó üvegcsíkot építettek a tetőbe.
Bár az autó nem több formai kísérletnél, fejlesztése során az esetleges sorozatgyártás feltételeit is szem előtt tartották. Végtére is
a Rover jövőjéről van szó, és a TCV-t egy, a tervek szerint 2004-ben kezdődő, átfogó arculatváltás előhírnökének tekintik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.