Filozófiáját és nevét tekintve nagy részben a Rover múltjából építkezik a Tourer Concept Vehicle, hiszen a gyártól eddig sem álltak távol az elegáns kombik – szépséges példája ennek a Rover 75 Tourer. A TCV ugyanakkor a sportos haszonjárművek, az SUV-k felé is közelít: robusztus felépítése, nagy hasmagassága és markáns orra terepjáró képességet sugall. A hatalmas kipufogók, a széles sárvédők, valamint az agresszív hátsó lámpák a Rover sportos oldalát domborítják ki, az utastér modulárisan átrendezhető kialakításához pedig nyilvánvalóan az egyterűek álltak modellt.
Ez a variálhatóság a TCV igazi erőssége. A hátsó ülés három részre osztva dönthető, a középső szegmens helyére kívánságra gyermekülés, hűtő/ételmelegítő egység vagy szórakoztatóközpont építhető be. Az első utasülés háttámlája is vízszintesig hajtható le, ekkor 3,1 méter hosszú, teljesen sík rakodófelületet kapunk.
További különlegesség a dupla fenekű csomagtartó, amelynek eltávolítható padlója alatt szabályos téglatest alakú üreg lapul. Ehhez a lökhárítót lehajtva férhetünk hozzá, a padlót kiemelve pedig hatalmas belmagasságot teremthetünk a raktérben: a Genfi Autószalonon egy szabványos elöl töltős mosógépet helyeztek el a csomagtartóban, így demonstrálva annak megdöbbentő űrtartalmát. A rendkívül alacsony padló járulékos előnye, hogy egészen mélyen tartható az autó tömegközéppontja, ami jótékony hatással van a jármű stabilitására.
A csomagtér maximális kihasználhatósága érdekében előretolták a hátsó ajtó forgáspontját: a hatalmas nyílászáró beleharap a tetőbe és a C oszlopba, a bonyolult vonalak pedig még sportosabbá varázsolják a TCV profilját. Egyedi hangulati elemként három keskeny, az utastér csaknem teljes hosszában húzódó üvegcsíkot építettek a tetőbe.
Bár az autó nem több formai kísérletnél, fejlesztése során az esetleges sorozatgyártás feltételeit is szem előtt tartották. Végtére is
a Rover jövőjéről van szó, és a TCV-t egy, a tervek szerint 2004-ben kezdődő, átfogó arculatváltás előhírnökének tekintik.
Zelenszkij megint mások pénzét költené
