Négy évszakos kabrió a Peugeot-tól

Tavaly nyár óta rendelhető Magyarországon a kétliteres motorral szerelt Peugeot 206 CC, a napokban pedig kistestvére is megjelent a hazai kereskedésekben. A műszaki szempontból a kompakt kategória slágerére építkező modellek két teljesen eltérő vezetési és életstílust képviselnek, az élmény azonban közös és egyedülálló: egy kettő az egyben divatautó, amely hétköznapi használatra is tökéletesen alkalmas.

Svékus Gergely
2002. 04. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Peugeot 206-os megjelenése óta Európa-szerte sorra dönti meg az eladási rekordokat. Nem csoda hát, hogy a franciák úgy döntöttek, életre keltik azt a koncepcióautót, amelyen eredetileg bemutatták a 206 formatervét. Így született meg a 206 CC, a félig kupé, félig kabrió csodabogár.
A kétliteres modell kifejezetten sportosra veszi a figurát: a 206 GTI-ből származó, 138 lóerős motor, a kőkemény, de precíz futómű és a harapós fékrendszer maximálisan igazolják a 16 collos keréktárcsák, a bőrkormány és a sportülések láttán ébredő elvárásokat. Kevesebb dinamikát ígér az április eleje óta rendelhető 110 lóerős változat, leginkább a futómű lágyabb hangolása miatt. Ennek fejében viszont kényelmesebb rugózás várható – a 2.0-s verziót ugyanis alaposan megrázzák az útegyenetlenségek, a hosszanti bordák pedig különösen fékezéskor előszeretettel vezetik meg a nagyobbik CC alacsony profilú első kerekeit.

Ami a két változatot összeköti, az az átalakulás képessége. A rögzítőreteszek kioldása után az automatika méltóságteljesen összehajtja és a csomagtartóba süllyeszti a hátsó szélvédő és a tetőelem találkozásánál csuklóval ellátott fémtetőt. Az egész folyamat olyan gyors és látványos, hogy az embernek kedve támad lámpáról lámpára kinyitni, majd becsukni a Heuliez által kifejlesztett, kiváló víz- és hangszigetelésű fémkupolát. Topless üzemmódban, felhúzott oldalablakokkal még autópálya-tempónál is elviselhető a zajszint, és a frizurát sem borzolja össze a menetszél.
A 206 CC persze némi kompromisszumkészséget is követel. A hátsó üléseken legfeljebb egy kézitáska fér el, és a tető hangsúlyozottan ívelt kialakítása ellenére erősen korlátozott a belmagasság. Az alaphelyzetben hatalmas csomagtér űrtartalma nyitott tetővel minimálisra csökken, de két személynek így is elegendő egy hétvégi kiruccanáshoz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.