A Peugeot 206-os megjelenése óta Európa-szerte sorra dönti meg az eladási rekordokat. Nem csoda hát, hogy a franciák úgy döntöttek, életre keltik azt a koncepcióautót, amelyen eredetileg bemutatták a 206 formatervét. Így született meg a 206 CC, a félig kupé, félig kabrió csodabogár.
A kétliteres modell kifejezetten sportosra veszi a figurát: a 206 GTI-ből származó, 138 lóerős motor, a kőkemény, de precíz futómű és a harapós fékrendszer maximálisan igazolják a 16 collos keréktárcsák, a bőrkormány és a sportülések láttán ébredő elvárásokat. Kevesebb dinamikát ígér az április eleje óta rendelhető 110 lóerős változat, leginkább a futómű lágyabb hangolása miatt. Ennek fejében viszont kényelmesebb rugózás várható – a 2.0-s verziót ugyanis alaposan megrázzák az útegyenetlenségek, a hosszanti bordák pedig különösen fékezéskor előszeretettel vezetik meg a nagyobbik CC alacsony profilú első kerekeit.
Ami a két változatot összeköti, az az átalakulás képessége. A rögzítőreteszek kioldása után az automatika méltóságteljesen összehajtja és a csomagtartóba süllyeszti a hátsó szélvédő és a tetőelem találkozásánál csuklóval ellátott fémtetőt. Az egész folyamat olyan gyors és látványos, hogy az embernek kedve támad lámpáról lámpára kinyitni, majd becsukni a Heuliez által kifejlesztett, kiváló víz- és hangszigetelésű fémkupolát. Topless üzemmódban, felhúzott oldalablakokkal még autópálya-tempónál is elviselhető a zajszint, és a frizurát sem borzolja össze a menetszél.
A 206 CC persze némi kompromisszumkészséget is követel. A hátsó üléseken legfeljebb egy kézitáska fér el, és a tető hangsúlyozottan ívelt kialakítása ellenére erősen korlátozott a belmagasság. Az alaphelyzetben hatalmas csomagtér űrtartalma nyitott tetővel minimálisra csökken, de két személynek így is elegendő egy hétvégi kiruccanáshoz.
Csak romok maradtak a világ leghosszabb tengeri gázvezetékéből
