Stuttgart 1997 nyarán mutatta be a Mercedes C osztály alapjaira épített CLK kupét. A kétajtós modell népszerűsége még a gyár szakembereit is meglepte. Az azóta eltelt időszakban nem kevesebb mint 230 ezer autót adtak el, Nyugat-Európában a CLK páratlan, 35 százalékos piaci részesedésre tett szert saját kategóriájában.
Ezt a diadalmenetet hivatott folytatni a már megjelenésében is érettebb utód. Kívül-belül teljesen átalakult az autó: megőrizte elődje sportos karakterét, ám annak robusztus formáját jóval elegánsabb, légies vonalak váltották fel. Különösen szembeötlő a C oszlop metamorfózisa, amely immár hosszan, kecsesen simul a hátsó traktusba. Az egész karosszéria számottevően megnyúlt, 4,6 méteres hosszával félúton áll a C és E osztályos limuzin között. Nőtt a hátsó, de csökkent az első túlnyúlás, ami klasszikus arányokkal ruházza fel a kupét, a két és fél centiméterrel nagyobb tengelytávnak pedig elsősorban a hátsó ülésen utazók örülhetnek, hiszen a korábbi, jelképes három milliméternél kerek négy centiméterrel több hely jut térdüknek (ami, tegyük hozzá, még mindig nem teszi családi autóvá a CLK-t). Az új arculat járulékos előnye, hogy nagyobb homlokfelülete ellenére jelentős mértékben csökkent az autó légellenállása.
Nyilván ez utóbbi is hozzájárul ahhoz, hogy a hét tagból álló motorpaletta átlagosan hat százalékkal kevesebb üzemanyagot igényel elődeinél. A kínálat alján egy új generációs, kétliteres kompresszoros benzinmotor található 163 lóerővel. Ezt a négyhengerest mostantól akár közvetlen benzinbefecskendezéssel is szállítják. A CGI jelzésű motor teljesítménye 170 lóerőre duzzadt, ennél jelentősebb eredmény azonban, hogy a közvetlen befecskendezés révén hihetetlenül kisimult a nyomatékgörbe, a fogyasztás pedig nem kevesebb mint tizenhat százalékkal csökkent.
Szintén 170 lóerőt produkál két, a CLK-ban most bemutatkozó régi ismerős: a 2,6 literes V6-os, valamint az öthengeres 270 CDI turbódízel. Ugyancsak új a kínálatban az S osztályból átemelt, 306 lóerős, ötliteres V8-as. A 3,2 literes V6-os (218 LE) módosítások nélkül vészelte át a modellváltást, míg a csúcsmodell 55 AMG teljesítménye 367 lóerőre emelkedett. A három legnagyobb motort kizárólag ötfokozatú automata váltóművel szállítják, míg a kisebb aggregátok alaphelyzetben hatgangos manuális nyomatékváltón keresztül hajtják a kerekeket. Különleges csemege e kézi váltómű automatizált változata, a Sequentronic, amely akár a vezető beavatkozása nélkül, önállóan is képes kapcsolni.
A leköszönő CLK felszereltsége eleve hiánytalan volt, az utód azonban ezen is túl tudott tenni. Összesen 2800 euró értékű berendezéssel egészítették ki az alapáras kínálatot. A teljesség igénye nélkül: ezentúl automatikusan bekapcsoló fényszóró és ablaktörlő, négy irányban állítható bőr kormánykerék, automata légkondicionáló, az utas súlyát érzékelő légzsákvezérlő rendszer vagy elülső függönylégzsák nélkül egyetlen autó sem hagyhatja el a stuttgarti gyárat. Az új CLK németországi forgalmazása májusban indul, hazai megjelenéséről egyelőre nincsenek hivatalos információk.
Zelenszkij megint mások pénzét költené
