Ötletes kompakt

A Hyundai egyre nagyobb sikereket könyvelhet el világszerte, ám Európa meghatározó szegmensében, a kompakt osztályban eddig nem képviseltette magát. A vadonatúj Getznek neves versenytársakkal szemben kell helytállnia, épp ezért a 3,8 méter hosszú kisautót aprólékos gonddal, a márka hagyományainak megfelelően tervezték meg.

Nagy Károly
2002. 04. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Hyundai racionális megoldásokkal és modelljei jó ár-érték arányával nyerte el a vásárlók bizalmát. Nincs ez másképp a Getz esetében sem. A ferde hátú kialakítását merész újítások helyett bevált formai elemek harmonikus ötvözete jellemzi. Az orr kiképzése valamelyest a Mitsubishi Space Start idézi, a C oszlop enyhén Renault Clió-s jegyeket mutat, míg a márkaazonosságot a Hyundai Coupé stílusára emlékeztető hátsó lámpatest erősíti. Ez azonban nem válik hátrányára az Atos és az Accent közé besorolt autócskának: esztétikus megjelenésével tökéletesen illeszkedik napjaink trendjéhez és a Hyundai praktikus imázsához.
Hasonló erényekkel bír a beltér is. Tiszta rajzolatú műszerek, kéttónusú műszerfal és esztétikus kárpitozás teszi szemre vonzóvá az újoncot. Mindezt olyan ötletes részletek egészítik ki, mint a kéttucatnyi tárolórekesz, a vezetőoldali kapaszkodó helyére szerelt napszemüvegtartó vagy az utasülés háttámláján elhelyezett, kihajtható akasztófül. A tágas utastér flexibilitása kimagasló: a hátsó ülések háttámlájának dőlésszöge három fokozatban állítható, a 254 literes csomagtér pedig csaknem egy köbméteresre bővíthető.
A biztonsági arzenál sem marad el a kategória egyre magasabb alapkövetelményétől. Megerősített acél karosszéria, blokkolásgátló, biztonságiöv-előfeszítő és öv-erőkorlátozó, valamint négy, csökkentett felfúvódási erejű légzsák óvja az utasokat – a gyár legalább négycsillagos értékelést tűzött ki célul az NCAP-törésteszten.
A Getzet három benzines és egy közös nyomócsöves turbódízel aggregáttal gyártják. A legkisebb, 1,1 literes benzinmotor 62, a csúcsmodell 1,6-os 105 lóerőt teljesít. Ez utóbbihoz, valamint a 82 lóerős, 1,3 literes motorhoz négyfokozatú automata váltót is kínál a Hyundai. A Matrix egyterűben és az Accentben mutatkozott be a másfél literes, 80 lovas CRDi motor, amely várhatóan igen népszerű lesz a dízelekért rajongó nyugat-európai piacokon.
A vadonatúj platformra épített Getzből évente 120 ezer darabot készül gyártani a Hyundai, ennek közel háromnegyedét az Európai Unióba szánják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.