Stumpf István kancelláriaminiszter nyitotta meg tegnap a sátoraljaújhelyi vasútállomás csarnokát, amit a tervezők és a kivitelezők a megváltozott utazási szokásokat és a XXI. század igényeit figyelembe véve készítettek el. A teljes felújítás során az épületet, illetve az ott található irodákat, műhelyeket építik át, és elektronikus utastájékoztatási rendszert helyeznek üzembe. Sátoraljaújhely állomására 2003 végéig 480 millió forintot költ a MÁV.
A tízéves program keretében 25 milliárdért a 33 legjobban kihasznált állomást alakítják át, aminek elsődleges célja az utasforgalmi létesítmények, illetve a munkahelyek műszaki állapotának, komfortjának javítása és nem utolsósorban a fogadóépületek új arculatának kialakítása. A programban a főváros és a megyeszékhelyek vasúti létesítményei mellett meghatározó szerep jutott a nagyobb forgalmú városok – Sátoraljaújhely, Záhony, Mezőhegyes, Gödöllő, Dombóvár, Celldömölk, Nagykanizsa, Füzesabony, Hatvan, Cegléd, Dunaújváros – pályaudvarainak is.
Az infrastruktúrák fejlesztésére 650-700 milliót költ el a MÁV, jelenleg több állomáson zajlanak a munkálatok.
A miskolci műemlék épület teljes felújítása például négy ütemben valósul meg – eddig már megnyitották a pénztár- és utascsarnokot –, hasonló léptékű építkezés folyik Nyíregyházán, ahol az állomásépületet a tervek szerint október 15-én adják át. Szegeden, Szombathelyen idén látnak munkához a kivitelezők, és szintén 2002-ben folytatják a Keleti pályaudvar átépítését.
A MÁV az elővárosi program keretében több utasforgalmi létesítményt korszerűsített az elmúlt hónapokban 400 millió forintért. A beruházásokat az önkormányzatok mind több helyen támogatják. A tízéves programban nem szereplő kisebb állomásokat is folyamatosan fejleszti a vasúttársaság, a közelmúltban Szerencs, Vásárosnamény, Nagyecsed, Pácsony, Vasvár és Somlóvásárhely épületei és peronjai egészültek ki új műszaki megoldásokkal.
Von der Leyen: Slava Ukraini
