Már a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztálya is javasolta: a Bartók Béla út felújításakor külön buszsávot alakítsanak ki a beruházók, hogy a tömegközlekedés egy részét elkülöníthessék az egyéb forgalomtól – tudtuk meg Lukács Andrástól, a Levegő Munkacsoport elnökétől. A civil szervezet szerint a buszsáv hiánya eddig is súlyos gondot jelentett az útvonalon közlekedő autóbuszoknak. A buszforgalom rendszeres akadályoztatása az utasoknak időveszteséget, a helyi lakosoknak zaj- és levegőszennyezést okoz.
Ezért a környezetvédők aláírásgyűjtésbe kezdtek a XI. kerületiek körében, követelve egy elkülönített buszsáv létrehozását.
– A közlekedési szakértők általánosan elfogadott álláspontja szerint mindenhol szükséges ilyen sávot létesíteni, ahol a buszok követési ideje nem haladja meg a két percet, és a Bartók Béla út járatai legfeljebb másfél percenként követik egymást – szögezte le Lukács András.
– A tervezők fő ellenérve, hogy helyet kell adni az itt parkoló gépkocsiknak, de a legkritikusabb útszakaszon, a Szent Gellért tér és a Móricz Zsigmond körtér között legfeljebb kétszáz autót állítanak le a helyiek a Bartók Béla út két oldalán – mondta el a munkacsoport vezetője.
Lukács András nem érti azt sem, hogy miért kapcsolják össze az útfelújítás munkálatait aluljárók építésével. Amennyiben ugyanarra az időszakra szervezik a Fehérvári út átalakítását, a Bartók Béla út felújítását és a Skála-piac átépítését, akkor szerinte könnyen megbénulhat a közlekedés. Az elnök szerint az aluljárók építése csak azzal magyarázható, hogy visszafordíthatatlanná kívánják tenni a négyes metró megépítését ezen az útvonalon.
– Akik így vélekednek, azok tájékozatlanok és rosszat akarnak a Bartók Béla úton közlekedőknek – jelentette ki Schulek János, a felújítás terveit készítő Főmterv műszaki igazgatója. – Az útvonalon jelenleg 56 autóbusz közlekedik óránként, és ez a forgalom nem bonyolítható le egyetlen sávban – fűzte hozzá.
A vezető elmondta: az itteni buszok fele gyorsjárat, amelyek számos megállóban nem állnak meg. Amennyiben ezeket is egy elkülönített sávba kényszerítenék, csak lassítanák a forgalmat, és fokoznák a torlódásokat.
Schulek János szerint a jelenleg másfél sávos Bartók Béla út külső sávja azért nem lehet csak a buszoké, mert a parkoló autók zavarnák a közlekedésüket. A belső sáv elkülönítésével állandó sávváltásra kényszerülnének az útvonalon megálló buszjáratok. A Szent Gellért téren kétezer személyautó közlekedik óránként, és az igazgató állítása szerint ezt a forgalmat legalább másfél sávon lehet csak elvezetni.

Többé nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak