Aláírásgyűjtés a buszsávokért

A Levegő Munkacsoport aláírásokat gyűjt a XI. kerületiek körében, hogy a Bartók Béla út felújításakor alakítsanak ki külön közlekedősávot az autóbuszok számára. A környezetvédő szervezet nehezményezi azt is, hogy a rekonstrukció során aluljárókat építenek a négyes metró elfogadott nyomvonalának csomópontjainál. A felújítási munkák tervezésével megbízott Főmterv vezetője szerint éppen a buszsáv létrehozása jelentene özlekedési dugókat a későbbiekben.

2002. 05. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztálya is javasolta: a Bartók Béla út felújításakor külön buszsávot alakítsanak ki a beruházók, hogy a tömegközlekedés egy részét elkülöníthessék az egyéb forgalomtól – tudtuk meg Lukács Andrástól, a Levegő Munkacsoport elnökétől. A civil szervezet szerint a buszsáv hiánya eddig is súlyos gondot jelentett az útvonalon közlekedő autóbuszoknak. A buszforgalom rendszeres akadályoztatása az utasoknak időveszteséget, a helyi lakosoknak zaj- és levegőszennyezést okoz.
Ezért a környezetvédők aláírásgyűjtésbe kezdtek a XI. kerületiek körében, követelve egy elkülönített buszsáv létrehozását.
– A közlekedési szakértők általánosan elfogadott álláspontja szerint mindenhol szükséges ilyen sávot létesíteni, ahol a buszok követési ideje nem haladja meg a két percet, és a Bartók Béla út járatai legfeljebb másfél percenként követik egymást – szögezte le Lukács András.
– A tervezők fő ellenérve, hogy helyet kell adni az itt parkoló gépkocsiknak, de a legkritikusabb útszakaszon, a Szent Gellért tér és a Móricz Zsigmond körtér között legfeljebb kétszáz autót állítanak le a helyiek a Bartók Béla út két oldalán – mondta el a munkacsoport vezetője.
Lukács András nem érti azt sem, hogy miért kapcsolják össze az útfelújítás munkálatait aluljárók építésével. Amennyiben ugyanarra az időszakra szervezik a Fehérvári út átalakítását, a Bartók Béla út felújítását és a Skála-piac átépítését, akkor szerinte könnyen megbénulhat a közlekedés. Az elnök szerint az aluljárók építése csak azzal magyarázható, hogy visszafordíthatatlanná kívánják tenni a négyes metró megépítését ezen az útvonalon.
– Akik így vélekednek, azok tájékozatlanok és rosszat akarnak a Bartók Béla úton közlekedőknek – jelentette ki Schulek János, a felújítás terveit készítő Főmterv műszaki igazgatója. – Az útvonalon jelenleg 56 autóbusz közlekedik óránként, és ez a forgalom nem bonyolítható le egyetlen sávban – fűzte hozzá.
A vezető elmondta: az itteni buszok fele gyorsjárat, amelyek számos megállóban nem állnak meg. Amennyiben ezeket is egy elkülönített sávba kényszerítenék, csak lassítanák a forgalmat, és fokoznák a torlódásokat.
Schulek János szerint a jelenleg másfél sávos Bartók Béla út külső sávja azért nem lehet csak a buszoké, mert a parkoló autók zavarnák a közlekedésüket. A belső sáv elkülönítésével állandó sávváltásra kényszerülnének az útvonalon megálló buszjáratok. A Szent Gellért téren kétezer személyautó közlekedik óránként, és az igazgató állítása szerint ezt a forgalmat legalább másfél sávon lehet csak elvezetni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.