Az Axelero pozíciói

Negyven százalékkal növelte 2001 májusa óta az Axelero a tevékenységében meghatározó szerepet játszó kapcsolt vonali — analóg és ISDN — hozzáférések értékesítéséből származó bevételeit.

–
2002. 05. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lakossági piacon az előre fizetett hozzáférést biztosító netQuick csomagokból származó bevételek 2001 hasonló időszakához képest nyolcszorosára nőttek. 2001 végéig a nagyvállalatok negyvenhat százaléka lett az Axelero ügyfele, s a DSL-eladások mellett az értéknövelt üzleti szolgáltatásokból eredő bevételek is emelkedtek. A tartalomszolgáltatás terén az e-kereskedelemből eredő bevételek 2001 hasonló időszakához képest negyvenszeresére, az online hirdetési felületek értékesítéséből származó reklámbevétel pedig ötvenöt százalékkal nőtt.
A 2001 végére vonatkozó adatok alapján az Axelero a lakossági piacon 44,3 százalékos, a vállalati piacon pedig átlagosan negyvenkét százalékos piacrészesedéssel bírt. A netQuick csomagok már az Axelero által értékesített kapcsolt vonali internet-hozzáférések 17,8 százalékát teszik ki. Az elmúlt egy évben 24 435 darab netQuick csomagot értékesítettek.
Az online hirdetési felületek értékesítése terén, az általános reklámpiaci recesszió ellenére egy év alatt ötvenöt százalékos bevételnövekedést ért el az Axelero Internet. Az Origo látogatottsága 2001 hasonló időszakához képest megduplázódott, az átlagos napi látogatásszám (ADS) meghaladta a félmilliót (508 045), ami az előző negyedéves eredményekhez képest 15,3 százalékos növekedést jelent.
Az ügyfelek elégedettségét hivatott növelni az Axelero Klub néven bemutatott új online szolgáltatás, amely egy személyre szabható, könnyen kezelhető előfizetői webfelület (klub.axelero.hu). Az Axelero Klub főbb szolgáltatásai a webmail (webes hozzáférés az előfizetői postafiókokhoz — a világ bármely pontjáról), az „online életvitelt” támogató funkciók (online határidőnapló, kedvenc saját linkek), az előfizetők véleményformálási lehetőségei (fórum, közvélemény-kutatások, online kapcsolat az ügyfélszolgálattal), végül a hozzáféréssel kapcsolatos adminisztratív funkciók és a webtárhelyhez kötődő eszközök. A klubban kapott helyet a cég ügyfeleit tájékoztatni hivatott hírfolyam is, amely nemcsak marketing-, hanem mindig friss műszaki információkkal is szolgál. Az Axelero Klub minden előfizető számára ingyenesen igénybe vehető.
A jelenleg Magyarországon közel másfél milliós internethasználói kör növekedése az elmúlt években a világtrendet követte, s nagysága már megközelíti a Magyarországon működő PC-k számát, amely a rendelkezésre álló adatok szerint 1 600 000. Az internet elterjedtsége a hazai lakosság körében tizenhét százalékos, az internet-hozzáféréssel rendelkezők száma 1200000-ra tehető, s az internetezők legnagyobb része, 36,7 százaléka az iskolában, 26,7 százalék a munkahelyén, 23,3 százalék otthon, 8,3 százalék ismerősnél, öt százalék pedig egyéb módon éri el a világhálót.
A felhasználók számának növekedése magával hozta az internet célú telefonhívások arányának emelkedését is. Az Axelero előfizetői által generált telefonforgalom nagysága az egy évvel ezelőttihez képest 19,2 százalékkal emelkedett, ami a vállalat becslése szerint arra enged következtetni, hogy az összes helyi telefonhívás viszonylatában az internet célú hívások aránya már eléri a harmincöt-negyven százalékot, az internetes telefonpercek pedig a huszonöt-huszonnyolc százalékot tesznek ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.