Tóth Károly, a csepeli önkormányzat főépítésze lapunknak beszámolt arról, hogy a bruttó 48 millió forint értékű beszerzés kiterjed a már jóváhagyott vagy a fejlesztési területen érvényben lévő szabályozási tervek vizsgálatára, az ingatlanpiac, a vásárlóerő, a kereslet-kínálat piaci elemzésére, az „akcióterület” gazdasági környezetvizsgálatára, valamint az ott élők szociológiai és humán szempontok alapján való felmérésére. Épp ezért kisebb fórumokat szerveznek, ahol a kerületiek elmondhatják véleményüket, elképzeléseiket, mert ahhoz, hogy a városközpont valóban színvonalas legyen, a helyi lakosoknak is együtt kell működniük.
Az április közepén aláírt szerződés értelmében a felmérés megkezdődött. Az elkészült terveket év végéig kell a Mahill Kft.-nek az önkormányzat részére átadni. A tervezetből az önkormányzat számára is egyértelművé válik, hogy mit tud kezdeni meglévő lakásállományával. Ez azért sem könnyű feladat, mert kevés a saját tulajdonuk, és visszavásárlásukhoz, illetve a cserelakások biztosításához a felújítás alatt anyagi fedezet kell. Tóth Károly arról is beszámolt, hogy a csepeli városrehabilitáció speciálisabb, mint a ferencvárosi, mivel a lakóterületek nagy része panelházakból áll. A lakótömbök szerkezetét is meg kell vizsgálni, a gépészeti és technikai elemeket fel kell újítani, hiszen a vezetékeknek is van elfáradási idejük. Szóba jöhet a tízemeletes házak lebontásának lehetősége, hogy a városkép ezáltal is változatosabb lehessen.
Magyar László, a Mahill Kft. vezetője elmondta: a csepeli városfejlesztési és rehabilitációs terv elkészítése valóban új feladatot jelent nekik, mert az a céljuk, hogy a városrész fejlesztését és felújítását együttesen modellezzék. Az Ady Endre, Táncsics Mihály utca, Szent István út és Gyepsor utca által határolt rehabilitációs területen a kft. elvégzi a szükséges számításokat, és megálmodja az új városközpontot, aminek feltétele az is, hogy a Kossuth utcából a forgalmat ki kell vinni egy elkerülőutcára, hogy az csillapított forgalmúvá minősüljön, esetleg akár sétálóutcává alakuljon. Ennek értelmében a gerincút megépítése elkerülhetetlen feltétel, továbbá a csatornázási munkálatokat is meg kell oldani, mert a közművek rekonstrukciója égető feladat. Kifejtette: el szeretnék érni, hogy a városrész rehabilitációja az ingatlanok felértékelődését eredményezze, hogy a városközpontban megjelenjenek a befektetők. Így a csepeliek nemcsak munkahelyet, hanem minden szolgáltatást megtalálhatnak a kerületen belül.
Hajdú Béla, Csepel fideszes képviselője hangsúlyozta: mindahhoz, hogy a városrész rekonstrukciója valóban megvalósulhasson, a fővárosnak be kellene tartania az ígéretét. Demszky Gábor főpolgármester ugyanis 1993-ban megígérte a XXI. kerület önkormányzatának, hogy 1996-ig átadják a városközpontot elkerülő gerincutat, amelynek költségeit a főváros teljes mértékben magára vállalta. Hajdú Béla arról is beszámolt, hogy a főváros városfejlesztési terveiben 2007-ig a gerincút egyáltalán nem szerepel.
Budapesten rendezik az ukrán-orosz csúcstalálkozót? Szijjártó Péter válaszol – kövesse velünk élőben
