Igaz ugyan, hogy például az M3-as Gyöngyös és Füzesabony közötti szakaszának építése előtt a szerződéseket nagyon méltányos áron kötötték, ám a valós költségek az átadáskor ennél jóval magasabbak voltak, ezenfelül még egy négymilliárdos perről kellett dönteni.
A jelenleg épülő autópályákra a konzorciummal átalánydíjas szerződést kötött a beruházó, így az áremelkedések és az infláció miatt sem változhat az eredeti összeg. A koncessziós M5-ös autópálya költségei kirívóan magasak voltak, másfélszer annyi pénzért épült 1998 előtt egy kilométer sztráda Budapest és Kiskunfélegyháza, mint ma Füzesabony és Polgár között. Az, hogy melyik sztráda épült olcsón, illetve drágán, a használat során is kiderül. Súlyos minőségi hibákat éppen a közelmúltban kellett kijavítani egy 1994 és 1998 között létrehozott autópálya-szakaszon.
A Magyar Autópálya-építő Konzorcium egyébként 202 kilométer hosszú autópálya és autóút megépítésére, felújítására kötött szerződést a sztrádaprogram megkezdése óta, ezek összértéke 188,5 milliárd forint.
Berlin cserben hagyja Ukrajnát – ennyit a biztonsági garanciákról
