Drága vagy olcsó a magyar autópálya?

Többször hangoztatták eddig az MSZP és az SZDSZ vezető politikusai, hogy az új kormány hivatalba lépését követően felülvizsgálják az autópálya-szerződéseket, többek között az általuk magasnak vélt költségek miatt. Állításukkal ellentétben 1994 és 1998 között sem épültek olcsóbban a sztrádák (az akkori árakat figyelembe véve), mint jelenleg.

Putsay Gábor
2002. 05. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Igaz ugyan, hogy például az M3-as Gyöngyös és Füzesabony közötti szakaszának építése előtt a szerződéseket nagyon méltányos áron kötötték, ám a valós költségek az átadáskor ennél jóval magasabbak voltak, ezenfelül még egy négymilliárdos perről kellett dönteni.
A jelenleg épülő autópályákra a konzorciummal átalánydíjas szerződést kötött a beruházó, így az áremelkedések és az infláció miatt sem változhat az eredeti összeg. A koncessziós M5-ös autópálya költségei kirívóan magasak voltak, másfélszer annyi pénzért épült 1998 előtt egy kilométer sztráda Budapest és Kiskunfélegyháza, mint ma Füzesabony és Polgár között. Az, hogy melyik sztráda épült olcsón, illetve drágán, a használat során is kiderül. Súlyos minőségi hibákat éppen a közelmúltban kellett kijavítani egy 1994 és 1998 között létrehozott autópálya-szakaszon.
A Magyar Autópálya-építő Konzorcium egyébként 202 kilométer hosszú autópálya és autóút megépítésére, felújítására kötött szerződést a sztrádaprogram megkezdése óta, ezek összértéke 188,5 milliárd forint.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.