Elbírálási útmutató a 2002. évi nappali tagozatos matematikai érettségi vizsgához a gimnáziumokban és a szakközépiskolákban

2002. 05. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Értékelés


Az elért pontszámokat a következőképpen váltjuk át osztályzatra:
0–17 pontig: elégtelen (1),
60 ponttól: jeles (5).


A jeles osztályzat alsó határától (60 pont) és az elégséges alsó határától (18 pont) alapos indokkal bizonyos esetekben legfeljebb ± 3 ponttal lehet eltérni.

A közbülső osztályzatok a kialakult tanári gyakorlat alapján állapíthatók meg.

Az útmutatóban közölt megoldásoktól eltérő helyes megoldásra természetesen jeles pontszám jár, a részpontokat ahz egyes értékelhető részekre szintén arányosan kell megállapítani.

Ha az útmutató mást nem javasol, akkor egyszerű számolási hiba esetén azért a lépésért nem jár pont, amelyben a hibát elköveti a vizsgázó. A többi lépésért – amennyiben ezek helyes megoldás esetén is szerepelnek – a megfelelő részpontszámokat meg lehet adni.

Minden feladatnak csak egy helyes megoldását értékeljük.

Ha a vizsgázó a dolgozat beadása előtt a feladat megoldásán változtat, akkor a változtatásnak egyéretlműnek, világosnak kell lennie. A tanárnak az új, illetve nem áthúzott megoldást kell értékelnie.

A dolgozat végén a tanár tüntesse fel az egyes feladatokra adott pontszámokat és azok összegét, az annak megfelelő minősítést, majd mindezt lássa el aláírásával!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.