A Scala ECE Hungary Kft. a Novodatával összefogva teremt új piacot a Scala integrált vállalatirányítási rendszernek a kiskereskedelmi bolthálózatokban. A Novodata az egyik legelterjedtebb gyógyszertári pénztári rendszer, a Gyógyír készítője és terjesztője, de van általános bolti elszámolási rendszere, a NovoShop néven ismert, APEH-engedélyes, PC alapú pénztárgép. Ehhez van egy saját fejlesztésű integrált ügyviteli rendszer is, de a Novodata vezetői azt tapasztalták, hogy az üzletláncok tulajdonosai már nagyobb teljesítményű, általánosabb, nem csak egy bolt tevékenységét lefedő rendszert keresnek. A Novodata és a Scala ECE Hungary munkatársai rövid idő alatt megoldották, hogy a NovoShop távolsági hálózati kapcsolatra tudjon lépni egy központi Scala-rendszerrel, és onnan adatokat tudjon nyerni, illetve fel tudja adni a napi forgalmi adatokat. A két szoftver együttműködésének eredményeképpen egy üzletláncban kialakítható a teljesen egységes törzsadattár, könnyen érvényesíthetők az időszakos akciók, követhetők az árváltozások, hiszen a pénztárgépben mindig a központban beállított alapadatok vannak, változás esetén azonnal letöltődik az aktuális lista. Ugyanakkor a készletnyilvántartás, a forgalom napi szintű öszszesítése segíti a vállalati szintű döntéseket, hozzájárul az árugazdálkodás, a rendelési stratégia optimalizálásához. Ezt segíti a Scala kontrolling- és vezetői információs modulja is.
Az együttműködő, előkapcsolt alkalmazások összehangolt telepítése gyorsan elvégezhető, alacsony költségek mellett. Az együttműködéssel mindkét cég a piaci bővülésnek azt az útját választotta, hogy már meglévő, mások által kifejlesztett és igen széles referenciával rendelkező rendszert igazít a magáéhoz, ahelyett, hogy kockázatosabb saját fejlesztésekbe kezdene. Ezzel két, nagy felhasználói referenciát felmutatni képes rendszer jelenik meg a piacon együtt, egységes komplex szolgáltatásként.
Olyan megoldás, amely teljes értékűen öszszehangolt pénztári terminál és ERP rendszert kínál, eddig csak a nagyvállalati kategóriában volt elérhető, számos szupermarketet működtető társaság pedig saját fejlesztéssel elégítette ki ez irányú igényét.
Érdekes piacnyerési stratégiát választott a Scala, az egyik legnagyobb integrált vállalatirányítási rendszert fejlesztő szoftverház. Ahelyett, hogy megpróbálna szembe menetelni a világpiac megkérdőjelezhetetlen vezetőjével, az SAP AG-vel, a rést keresi, ahol kapcsolódni tud annak R/3 rendszeréhez. Azokat a cégeket igyekszik megfogni, amelyek már meglévő ERP-alkalmazásukat szeretnék kibővíteni leányvállalatokra vagy a beszállítói hálózatra. Már referenciája is van arra, hogy hogyan lehet hatékonyan és gazdaságosan integrálni eltérő méretű, szervezeti felépítésű leányvállalatok ügyviteli rendszerét.
A scalások szerint a kis- és középvállalatok számára kifejlesztett Scala és a multinacionális vállalatok bonyolult üzleti folyamatait leképező SAP R/3 együttese egy vállalatcsoport valamennyi egységének üzleti folyamatait jól követő átfogó informatikai rendszert alkot. Az SAP jól kiszolgálja a nagyszámú, jól körülhatárolható, ismétlődő feladatokat végző felhasználót a vállalati központban, a Scala pedig rugalmasan lefedi a leányvállalati igényeit annak kevésbé komplex, ám gyorsan változó üzleti környezetében. A Scala ERP-rendszerének telepítése, technikai és támogatási, fenntartási költsége gazdaságosabb a kisebb gazdálkodó egység esetében. Az integráció eszköze a Scala oldaláról az üzleti dokumentumokat továbbító és fogadó Data Exchange Server (DES), egy nagy teljesítményű XML üzenetkezelő átjáró. A DES azonosítja a beérkező dokumentumot, majd az ügyviteli szabályok szerinti továbbítja feldolgozásra. A feladáshoz — például a központi SAP-programnak történő adatküldéshez — a DES egy XML dokumentumot kap az iScala Managertől továbbításra. Ez az XML dokumentum az Open Application Group Integration Specification (OAGIS) séma szerint készül, tehát minden olyan XML üzenetértelmező megérti, amely ismeri ezt a standardot. Az SAP külsőüzenet-fogadója még nem XML-es, hanem egy belső iDoc standardot követ. A Scala ezért a Microsoft BizTalk Servert ajánlja mint közvetítőt az iDoc és az XML formátum között, és ezzel a kapcsolattal már több mint ötvenet képes kezelni a leggyakrabban használt üzleti dokumentumok közül.
A Siemens Building Technologies-hoz tartozó Alarmcom nemrég egymillió dolláros szerződés keretében bízta meg a Scalát üzleti folyamatainak automatizálásával. Korábban a Scala integrálta az Alarmcom világhálós üzletközi portálalkalmazását az ügyviteli rendszerrel, most pedig automatizálja a portálon keresztül zajló partneri üzleti folyamatokat. Az Alarmcom számára lehetővé válik az információ intelligens továbbítása és az üzleti tranzakciók biztonságos lebonyolítása az Alarmcom Scala rendszere és a partnerek SAP R/3 vagy más integrált ügyviteli rendszere között.
A világ száznegyven országában jelenlévő Ericsson olyan ügyviteli rendszert keresett kis- és középvállalatai számára, amely sikeresen meg tud birkózni a vállalat globális üzletvitele által megkövetelt feladatokkal is. Olyan, standardizált megoldásra volt szükségük, amely ellátja az ügyviteli feladatokat a kis- és középméretű vállalataiknál, és képes az adatcserére a nagyobb egységeknél — például az Ericsson Magyarország Kft.-nél — alkalmazott SAP R/3-mal. Ezt találták meg a Scalában, amely korábban már számos kisebb Ericsson egységnél használatban volt. A Scalában definiált egységes nemzetközi dokumentumokat a már létező installációkon kívül a jövőbeni felhasználók számára is ki tudják terjeszteni, így az Ericsson üzleti folyamatai jól globalizálhatók lesznek. Előny az Ericsson szempontjából az is, hogy a Scala Global Series több mint harminc nyelven elérhető.
Újabb döbbenetes felvételek kerültek elő a kényszersorozásról + videó
