Az idei év végére szeretné befejezni a tervezett háromszáz taxidroszt kialakítását a fővárosi önkormányzat, hogy hatályba léptethesse az ezzel összefüggő rendeletet. A jogszabály célja, hogy a taxisok rendezettebb körülmények között várják az utasokat, a rendelet megsértése esetén pedig szankciókat is alkalmazhat az önkormányzat.
Rusznák Imre (MSZP), a kereskedelmi bizottság elnöke lapunk kérdésére elmondta: tavaly év végéig 198 taxidroszt kiépítését sikerült befejezni, a napokban pedig további huszonegy állomást adtak át. A többi azért nem készülhetett még el, mert a MÁV-val és három kerület önkormányzatával még mindig tart az egyeztetés. Az V. és a XII. kerülettel akár már a jövő héten megszülethet a megállapodás, a VI. kerületi drosztokkal kapcsolatban azonban még mindig nem sikerült előrelépni. A főváros ennek ellenére ötven további állomás létesítését tervezi, ebből 29 kialakítása biztosan nem okoz problémát, ugyanis fővárosi tulajdonú közterületen lesznek majd.
Rusznák Imre szerint az év végére kialakítandó háromszáz taxidroszt már elegendő lesz az ezek használatával összefüggő rendelet hatályba léptetéséhez. A jogszabály kimondja majd, hogy a taxisok utasfelvétel céljából csak a drosztokon várakozhatnak majd. Ennek megszegése esetére szankciókat is tartalmaz majd a rendelet. Az első jogsértés esetén csupán figyelmeztetik a taxist, a legsúlyosabb esetben azonban a drosztengedélyt is megvonhatják a sofőrtől. – Ez azt jelenti majd, hogy egyáltalán nem végezhet munkát a későbbiekben – mutatott rá Rusznák Imre. A taxisoknak a droszthasználatért csak a rendelet hatályba lépése után kell majd díjat fizetniük. Ebben a kérdésben a főváros már régen megegyezett a fuvarozó társaságokkal. A bizottsági elnök szerint nem biztos, hogy elegendő lesz a háromszáz állomás. Budapesten ugyanis túl sok taxis dolgozik: a magyar fővárosnál lényegesen nagyobb Berlinben jelentősen kevesebb a fuvarozó. Rusznák Imre elmondta, szabályozni kellene a városban dolgozó taxisok létszámát. Az elnök közölte: a taxizás szempontjából három kulcsfontosságú kérdés van, ebből az egyiket – a drosztok ügyét – az év végére rendezik.
A másik problémát – az árakat – részben már megoldotta a főváros, amikor maximálta a tarifákat. Rusznák Imre szerint azonban az ideális az lenne, ha a taxisok fix árakkal dolgoznának. A legnehezebben megoldható probléma éppen a taxisok létszáma, ugyanis ehhez törvénymódosítás is szükséges, így egyelőre nem tudni, hogy ez a kérdés mikor rendeződhet.
Gecső Ágnes, az V. kerület műszaki osztályának vezetője elmondta, hogy elkészült a Taxi Kht. ügyének előterjesztése, amelyet a bizottság megvizsgált és véleményezett, de az ügy gazdasági része még nem tisztázott. A megbeszélés a kerület, a főváros és a Taxi Kht. között jövő hétre várható.
Molnár Ildikó, a VI. kerület aljegyzője kérdésünkre beszámolt arról, hogy tavaly nyáron a városfejlesztési bizottság nem támogatta a Terézvárosban indítványozott újabb taxiállomások kijelölését. Kifejtette, hogy a kerület 2,4 kilométeres alapterületének jelentős részén a fővároshoz tartozó utak találhatók, ráadásul már ebben a városrészben több mint tizenöt taxiállomás van.
A XII. kerületi önkormányzat számos technikai jellegű kérdésre nem kapott még választ, ezért késik a megegyezés – mondta el lapunknak Tikász Mariann sajtóreferens. Mint közölte, egyelőre nem tudják, hogy néznek majd ki a drosztok, milyen burkolatot kapnak, hogyan takarítja majd a főváros az állomásokat.
Valverde összeesett otthon a nappaliban, megijedtek a Real Madrid szurkolói + videó
