A GYSEV kedden helyezte üzembe első kétáramnemű mozdonyát, év végéig a 762 millió forint értékű járműből még négy érkezik Sopronba. A járművek beszerzéséhez – a MÁV tíz ugyanilyen mozdonyt rendelt a Siemens AG-tól – kormánygaranciával hitelt vettek fel a társaságok.
Nemcsak a MÁV és a GYSEV, hanem Magyarország is nagy lépést tett az európai uniós csatlakozás felé – hangsúlyozta a GYSEV-mozdony átadásakor Tombor Sándor, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára. Berényi János, a GYSEV Rt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a társaság vonatójárműveivel évtizedek óta naponta többször átlépi a magyar határt Sopronnál, de mindezt eddig csak a 36 kilométerre fekvő Ebenfurth állomásig tehette meg, a vonatokat onnan az osztrák vasúttársaság továbbította. Az új mozdonyok forgalomba állításával a Sopronban összeállított szerelvényeket az ausztriai Welsig, később az észak-németországi kikötőkig és a Balkán felé saját maga fuvarozhatja a GYSEV.
A járművek kevesebb villamos áramot fogyasztanak, mint a jelenlegiek: a legmodernebb hajtásrendszerrel vannak ellátva, fékezéskor a felhasznált energia nyolc-tíz százalékát táplálják vissza a felső veztékbe. Egy mozdonnyal évente kétszáz–ötszáz háztartás energiaszükséglete takarítható meg.
Rendkívüli parlamenti ülést kezdeményezett az ellenzék, a Fidesz nem lesz ott
