Együtt épül majd a 13 kilométer hosszú, 2 x 2 sávos autópálya az M5-ös és a 4-es főút között, illetve az a 4-es főúti 12 kilométeres tehermentesítő út, ami Vecsést és Üllőt kerüli el. A beruházás időtartama várhatóan két év lesz. Mivel az új infrastruktúra sűrűn lakott települések között épül, az előkészítés és maga a beruházás is lényegesen több időt vesz igénybe mint egy átlagos autópálya esetében. Információink szerint a sztráda nyomvonalán nagyon sok közművet, gáz- és villanyvezetéket is ki kell váltani, tekintettel a főváros közelségére, és a régészeti munkák is elhúzódnak. Az M0-s meglévő szakaszai – egy kilométert figyelembe véve – eddig is lényegesen több pénzért épültek mint a fővárost és a vidéki településeket összekötő gyorsforgalmi utak, és ez a keleti szakasz esetén sem lesz másképp. A 12 kilométeres szakaszon négy nagy csomópont és több helyen az autópályával párhuzamos szervizút, illetőleg a sztrádát a településekkel összekötő út épül. Jelentősek lesznek a környezetvédelmi beruházások, ugyanis egyes szakaszokon hosszú zajvédő falakat, erdősávokat kell létesíteni. Az árakat csak a részletes tervek elkészülte után lehet meghatározni, figyelembe véve a körgyűrű eddigi szakaszait. Annyi bizonyos, hogy az építési költségek kilométerenként jóval meghaladják a síkvidéki autópályákét.
A sztrádaszakaszra megkapta a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. a környezetvédelmi engedélyt. Amint ez a határozat jogerős lesz, két hónap alatt elkészülnek a részletes engedélyezési tervek. Ezt követi a közigazgatási szemle és engedélyezés, majd az építési engedélyek jóváhagyása után elkészülnek a kiviteli tervek, és megindulnak a tárgyalások az útépítő cégekkel. Mivel ezek az eljárások együttvéve legkevesebb négy hónapot vesznek igénybe, októberben–novemberben kezdődhet a munka a nyomvonalon. Az előkészítő munkák közül a gázvezetékek kiváltása már folyamatban van.
A következő ütemben épül meg a 23 kilométer hosszú sztráda a 4-es főút és a már meglévő északi szakasz között, illetve az a 12 kilométer hosszú autópálya, amely átkötőszakaszként teremt közvetlen kapcsolatot az M3-as és az M0-s között. A legnagyobb vita a Csömör-térségi nyomvonallal kapcsolatban alakult ki a közelmúltban: végül az önkormányzatok és az illetékes szakhatóságok az A nyomvonalat fogadták el, ami Árpádföld és Csömör között halad, ám ezt a civil szervezetek megfellebezték. Az M0-s északkeleti szakaszát illetően jelenleg még a környezetvédelmi engedéllyel sem rendelkezik az NA Rt., ennek kiadása önkormányzati és szakhatósági döntésekre vár.
Az M0-s már üzemelő szakaszát az M1–M5 autópályák között 2 x 3 sávos autópályává kell alakítani. A tavalyi kormánydöntés szerint a beruházást legkésőbb 2003 végéig meg kell kezdeni.
Kiderült, milyen idő lesz a tűzijáték alatt + videó
