Megbénult tegnap a közlekedés

A korábbiaknál lényegesen nagyobb torlódást okozott tegnap a Hungária körúti felüljáró részleges lezárása, a megkezdett rekonstrukció miatt még az Észak-Budán közlekedő BKV-járatok sem tudták tartani a menetrendet. A Fővinform szakemberei úgy vélik, hogy még a Rákóczi út tavalyi felújításakor sem alakultak ki ekkora dugók Budapesten.

Gidró Kriszta
2002. 05. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megkezdődtek tegnap a Hungária körúti felüljáró újjáépítésének tényleges munkálatai. A fél szélességben lezárt felüljáró miatt a Thököly út felé két szűk sávon, az Árpád híd felé pedig egy széles sávon, villamospályát kétszer keresztezve, jelzőlámpás irányítás mellett haladhat a forgalom. Így egymás mellett legfeljebb két személyautó fér el, viszont autóbuszból vagy tehergépkocsiból csak egy haladhat ezen a nyomvonalon. Emiatt a felújítás idejére 30 kilométeres sebességkorlátozást vezettek be.
A forgalomkorlátozás miatt minden eddiginél nagyobb torlódások alakultak ki Budapesten. A Hungária körút Árpád híd felé haladó oldalán előfordult, hogy a Thököly útig állt a sor, az ellenkező irányban pedig a Lehel úti csomópontnál várakoztak az autók. A keresztirányú utak közül dugó volt a Thököly úton, az Egressy úton, az Erzsébet királyné útján és a Lehel úton. Információnk szerint a Lágymányosi hídtól legalább másfél óra alatt lehetett csak eljutni az Árpád hídig. A nagyobb csomópontokban rendőrök álltak készenlétben, hogy a kritikus közlekedési helyzet kialakulása esetén közbeavatkozhassanak.
A Fővinform tájékoztatása szerint még egyetlen rekonstrukció során sem alakult ki ekkora dugó a városban. Zdroba Gyula, a Fővinform ügyeletese lapunk kérdésére nem tudta megindokolni a szokatlan méretű torlódás okát. Álláspontja szerint két-három nap alatt az autósok megszokják a korlátozást és kerülő utakat keresnek majd, így normalizálódhat a forgalom. A Fővinform kerülő útként a Dózsa György utat ajánlja, illetve a kissé messzebb lévő Szentmihályi és Árpád utat.
A hiedelemmel ellentétben az 1-es villamos a teljes pályán közlekedik, és a menetrendet is tartják a szerelvények – közölte lapunkkal a BKV fődiszpécsere. Tájékoztatása szerint azonban komoly késéssel közlekednek a Thököly úti buszjáratok, de megbízhatatlanná vált az észak-budai buszok közül a 6-os és a 86-os. Ennek oka, hogy a Szentendrei út Árpád hídra vezető sávjaiban is komoly a torlódás. A BKV azt javasolja utasainak, hogy inkább a villamost válasszák a buszok helyett.
A Hungária körúti felüljáró több mint harminc éve épült, utoljára 1987-ben újították fel, így rekonstrukciója halaszthatatlanná vált. A felújítást a Thököly út felé vezető oldallal kezdték meg tegnap, ennek elkészülte után az Árpád híd felé vezető sávokkal folytatják. A rekonstrukció során megújul majd a híd szigetelése, az útburkolat, a hídszegély és várhatóan a villamospálya is. A felüljáró másik oldalának felújítása várhatóan július második felében kezdődik meg, a teljes beruházás szeptember 15-ig tart. A rekonstrukció összesen 920 millió forintba kerül majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.