Országszerte harminc új vagy teljesen felújított mentőállomást avattak az előző négy évben, ezért jelentősen javult a riasztástól számított 15 percen belüli kiérkezések aránya. A légi mentés lefedettsége pedig a szegedi, a pécsi és a miskolci mentőhelikopterek beállításával 50 százalékról 85 százalékra nőtt – jelentette ki lapunknak Moro Ákos, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) gazdasági főigazgató-helyettese. A mentőállomások fejlesztése három forrásból történik: főleg az Egészségügyi Minisztérium biztosít a beruházásokra pénzt, de igen jelentős az önkormányzatok és a helyi területfejlesztési tanácsok által erre a célra biztosított összeg is.
Május 10. a mentők napja, ezért tegnap ünnepségeket tartottak az OMSZ egységeinek munkatársai. 1887. május 10-én alakult meg a Budapesti Önkéntes Mentőegyesület, és 1948-ban ugyanezen a napon pedig az Országos Mentőszolgálat. A magyarországi szervezett mentés formája világszerte egyedülálló, és országos méretét tekintve magasabb színvonalú, mint bárhol máshol. A nálunk fejlettebb országokban nincsenek regionális és megyei mentőközpontok, szükség esetén a betegszállító autókat nem lehet mentésre felhasználni, önkormányzatok és kórházak működtetik a mentőszolgálatokat.
– Hétezerötszáz mentős dolgozik a 204 mentőállomáson, az éves mentések száma több mint hatszázezer. A meglévő fejlesztések ellenére 1994 óta lassú a gépjárműpark cseréje, hiszen a mentőkocsik között olyanok is vannak, amelyek már 600-700 ezer kilométert futottak. A kocsiállomány harmadának folyamatos cseréje legalább kétmilliárd forintot venne igénybe – szögezte le Moro Ákos.
Moszkvát provokálja Ukrajna, Zelenszkij lépése nagy bajt okozhat
