A hagyományos kutatással megalapozott online életstílus-kutatás célja, hogy hiteles képet kapjanak a honlapok üzemeltetői, a reklámozók és médiatervezők az internetezők kommunikációs attitűdjéről, reklámattitűdjéről, médiahasználati szokásairól, fogyasztási szokásairól, demográfiai jellemzőiről. Az online felmérés másik fontos célja, hogy a részt vevő honlapok látogatói szegmensei egymással és hazai internetes populáció egészével is összehasonlíthatóak legyenek. A kutatást évente megismétlik, így megfigyelhető egy-egy honlap látogatói összetételének a változása.
A 2002. január 29.—március 1. között történt adatfelvétel alapsokasága 18—64 éves, heti legalább egyszeri internetezők voltak. Az online kérdőíves felmérés több mint 170 hazai honlapról volt kitölthető. Az adatok ellenőrzése után egy 5009 fős adatbázist felhasználva alakult ki a kép 80 hazai honlap és az Adverticum hálózat látogatóiról.
Az internetezők között még mindig többségben vannak a férfiak: ötvenkilenc százalékuk férfi, és csak negyvenegy százaléka nő. Természetesen jó néhány site látogatói körében ettől eltér a nemek megoszlása: egyes gazdasági, sporttémájú vagy számítástechnikai oldalak látogatói között még jelentősebb a férfidominancia, míg az úgynevezett női site-okat értelemszerűen a nők látogatják többen — igaz, ezeknek is minden negyedik-ötödik látogatója férfi. A 18—64 év közötti internetezők negyvenhárom százaléka nem töltötte még be harmincadik életévét, további huszonkilenc százalék pedig még csak harmincas éveit tapossa. Mindössze hétszázaléknyian vannak azok, akik túl vannak már ötvenedik születésnapjukon. A felmérés adatai szerint a tizennyolc évnél idősebb internetezők harminckilenc százaléka rendelkezik főiskolai vagy egyetemi diplomával, ötvenkét százalékuknak pedig középfokú a legmagasabb végzettsége. A diákok aránya huszonegy százalékot tesz ki.
Az internetezők között jelentős mértékben felül vannak reprezentálva a budapestiek: huszonkilenc százalék él a fővárosban, huszonhárom százalék valamely megyeszékhelyen, és bár a 18—64 év közötti teljes népesség harminchat százaléka falun él, az internetezők között ez a csoport csak huszonnégy százalékot tesz ki.
A gyakori internetezők csupán négy százaléka kezdte az utóbbi három hónapban az internetezést, negyvenhárom százalékuk viszont már öt éve a netpolgárok közé tartozik. Három—öt éve a megkérdezettek harmincöt százaléka csatlakozik a világhálóra. Még a hetente legalább egyszer internetezőknek is csupán egynegyede végzi a tevékenységet minden nap. Ugyanakkor a válaszadók többsége (ötvenegy százaléka) egy óránál többet internetezik hétköznapokon. Hét végén az internetezők hetven százaléka tölt átlagosan napi hatvan percnél többet a világhálón, azonban a megkérdezettek harminchat százaléka egyáltalán nem internetezik hét végén.
Legtöbben elektronikus levelezésre használják az internetet — kilencven százalék szokott e-maileket küldeni és fogadni. Internetes magazinokat, híreket nyolcvanhét százalék szokott olvasni, a neten keresztüli információkeresés pedig az internetezők négyötödére jellemző. Chatelni a netezők egyharmada szokott, és ez a tevékenység inkább a fiatalok körében népszerű — a harminc év alattiak közül majdnem minden második él ezzel a lehetőséggel. Szoftverek, zenék, filmek és képek letöltése inkább a férfiakra jellemző, mint ahogy a tőzsdei információk böngészése és az online vásárlás is — ez utóbbi még mindig csupán az internetezők tizenhárom százalékánál fordul elő.
Fontos üzenetet küldött a magyaroknak Marco Rubio a nemzeti ünnep alkalmából
