Ódor Ferenc országgyűlési képviselő, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területfejlesztési Tanács elnöke az épülő M3-as bejárásán elmondta, hogy a térség gazdasági fellendülését várja az autópálya elkészültétől. Már most, a beruházás időszakában érezhető a munkahelyteremtő hatása. Ezt megerősítette Tállai András, a mezőkövesdi térség országgyűlési képviselője, Lenártek András országgyűlési képviselő pedig hozzátette: az M3-as és az M30-as építkezésének helyzete jelzi, a borsodi fideszes képviselők teljesítették 1998-as vállalásukat, és ellenzékben is arra törekszenek, hogy a megye közlekedési infrastruktúrája tovább fejlődjék.
Farkas Lászlótól, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) projektigazgatójától megtudtuk, hogy az M3-as jelenlegi készültségi szintje 80-85 százalékos. Ez azt jelenti, hogy semmi akadálya nincs a november 30-i forgalomba helyezésnek.
A Tisza-híd, az ártéri hidak és a Polgárt elkerülő út építése is jól halad, mindössze a Polgár utáni csomópontnál – itt csatlakozik az M3-as a 35-ös úthoz – kell hajrázni, hiszen annak a terve csak januárban készülhetett el, így az építést is csak idén tudták elkezdeni.
A MAK az M3-as sztrádát Miskolccal összekötő M30-as autópálya 24 kilométeres szakaszát 44 milliárd forintért építi meg 2003. november 30-ig. Jelenleg 18 kilométeren zajlik a földmunka. Kétségtelen, hogy az M30-as építése lényegesen drágább, mint mondjuk az M3-asé – az M3-as kilométere 1,1 milliárdba, az M30-asé pedig 1,9 milliárd forintba kerül –, mivel a 24 kilométeres szakasz nyomvonala kistelepülések közt, rendkívül nehéz terepen, a nyékládházi kavicsbányák lelőhelyein, bányatavakon, mocsaras területen keresztül halad – mondta Farkas László. A sztrádához négy csomópontot, két vasúti felüljárót, valamint egy Sajó-hidat is meg kell építeni.
Hatred Pours Out in Tisza Party Groups
