Őszre kész az M3-as

Az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közötti szakaszának készültsége 80-85 százalékos, nem fenyegeti veszély a 2002. november 30-i határidőt, a sztrádát Miskolccal összekötő M30-as építése pedig tizennyolc kilométeres szakaszon megkezdődött.

Szaniszló Bálint
2002. 05. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ódor Ferenc országgyűlési képviselő, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területfejlesztési Tanács elnöke az épülő M3-as bejárásán elmondta, hogy a térség gazdasági fellendülését várja az autópálya elkészültétől. Már most, a beruházás időszakában érezhető a munkahelyteremtő hatása. Ezt megerősítette Tállai András, a mezőkövesdi térség országgyűlési képviselője, Lenártek András országgyűlési képviselő pedig hozzátette: az M3-as és az M30-as építkezésének helyzete jelzi, a borsodi fideszes képviselők teljesítették 1998-as vállalásukat, és ellenzékben is arra törekszenek, hogy a megye közlekedési infrastruktúrája tovább fejlődjék.
Farkas Lászlótól, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) projektigazgatójától megtudtuk, hogy az M3-as jelenlegi készültségi szintje 80-85 százalékos. Ez azt jelenti, hogy semmi akadálya nincs a november 30-i forgalomba helyezésnek.
A Tisza-híd, az ártéri hidak és a Polgárt elkerülő út építése is jól halad, mindössze a Polgár utáni csomópontnál – itt csatlakozik az M3-as a 35-ös úthoz – kell hajrázni, hiszen annak a terve csak januárban készülhetett el, így az építést is csak idén tudták elkezdeni.
A MAK az M3-as sztrádát Miskolccal összekötő M30-as autópálya 24 kilométeres szakaszát 44 milliárd forintért építi meg 2003. november 30-ig. Jelenleg 18 kilométeren zajlik a földmunka. Kétségtelen, hogy az M30-as építése lényegesen drágább, mint mondjuk az M3-asé – az M3-as kilométere 1,1 milliárdba, az M30-asé pedig 1,9 milliárd forintba kerül –, mivel a 24 kilométeres szakasz nyomvonala kistelepülések közt, rendkívül nehéz terepen, a nyékládházi kavicsbányák lelőhelyein, bányatavakon, mocsaras területen keresztül halad – mondta Farkas László. A sztrádához négy csomópontot, két vasúti felüljárót, valamint egy Sajó-hidat is meg kell építeni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.