A tulajdonos mellett támogatják az Európai Unió szervezetei és a MÁV-val kapcsolatban lévő pénzintézetek is a hazai vasúti rendszer átalakítását, a források nagy része öt évre biztosított – mondta tegnap Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója. A vasútreform legfontosabb célkitűzése a szolgáltatási feltételek javítása, ennek megfelelően 2007-ig 330 milliárd forintot költ a MÁV a pályák és az állomások teljes átépítésére, járművek vásárlására, illetve felújítására, jelző- és távközlési berendezések modernizációjára. A beruházási forrásokat az EU ISPA-támogatása, költségvetési pénzek, hitelek, illetve a társaság vagyonhasznosításából származó bevételek biztosítják. A MÁV idei fejlesztéseihez 41,8 százalékkal több pénzt biztosított a költségvetés, mint tavaly, és a vasúti beruházásokban érintett EIB képviselői jelezték, hogy készek további forrásokat nyújtani. Kukely Márton hangsúlyozta: a liberalizációval, 2003. március 15-től számítani lehet a külföldi társaságok megjelenésére, így kettős feladat hárul a MÁV-ra. Egyrészt a hálózat fejlesztése, amely a pályadíjfizetés egyik feltétele, másrészt el kívánják érni, hogy a forgalom növekedését is figyelembe véve piacvesztés nélkül működjenek.
Évente 60–70 kilométer hoszszú vasúti pályát újítanak fel a MÁV hálózatán. A legfontosabb beruházásokat a tranzit-fővonalakon – Budapest–Hegyeshalom II. ütem, Budapest–Lökösháza, Budapest–Székesfehérvár–Boba–Za-lalövő, Budapest–Miskolc–Záhony, Cegléd–Kiskunfélegyháza – végzik el, s a sebességet 120–160 kilométerre emelik óránként. Egyes szakaszokon megkezdődtek a munkák, a tenderezés, illetve az előkészítés folyamatos. A MÁV 2002–2003-ban tíz kétáramnemű mozdonyt, 53 dízelmotorvonatot vásárol, s folyamatos a 136 elővárosi személykocsi felújítása.
Több százezren vettek részt a tűzijátékon
