Vajda Pál főpolgármester-helyettes a tegnap kezdődött felújítás kapcsán lapunknak elmondta: a Hungária körúti építkezést olyan műszaki ütemben bonyolítják, hogy kétszer két sávon zavartalanul lehessen közlekedni. Vajda Pál arról is beszámolt, hogy a közbeszerzési eljárás befejeződött. A munkák nagy részét nyárra tervezik, mivel a nyári vakáció és szabadságok miatt kisebb a közúti forgalom.
A több mint 30 éve épített nagy forgalmú felüljárót 1987-ben építették át utoljára, a felújítás mára halaszthatatlanná vált.
Windisch László, a kivitelező Hídépítő Rt. építész vezetője elmondta, hogy a 958 millió forintos beruházás során a teljes útpályát szegélyekkel együtt elbontják, a régiek helyére új acéllemezek kerülnek. Teljesen megújul a híd: első ütemben a déli, majd az északi útpályát aszfaltozzák újra, illetve a híd rámpáit újítják fel. A beruházás során felújítják a híd szigetelését, az útburkolatokat, a vízelvezetést, a hídszegélyeket és a villamospályát is.
Windisch László arról is beszámolt, hogy remélik, nem lesz gond a forgalomkorlátozással, hiszen a néhány hónapos kényelmetlenség után egy sokkal korszerűbb felüljáró áll majd a fővárosiak rendelkezésére. A rekonstrukcióhoz hozzátartozik az angyalföldi Reitter Ferenc utcai gyalogos aluljáró megszépítése is. A burkolatot kicserélik, az aluljárót kifestik, illetve újrabetonozzák. Az itt található Reitter Ferenc utcai villamosmegálló szigetcsúcsát is átépítik, ezért tegnap az 1-es villamos érintett szakaszán sebességkorlátozást vezettek be. Közvetlenül a munkaterület melletti belső forgalmi sávokat ideiglenesen lezárják a forgalom elől. A járművezetőknek számítaniuk kell a munkaterületre be-, illetve kihajtó munkagépek mozgására.
A munkálatok kezdete egybeesik az érettségi időpontjával. Az érettségizőknek, illetve az őket szállító szülőknek különösen ügyelniük kell arra, hogy a menetidő a szokásosnál lényegesen nagyobb lehet. Az illetékesek azt javasolják, hogy a vizsgázó diákok korábban induljanak el otthonról.
Seregszemle Budapest felett: bemutatkoztak a vasmadarak
