A Hajdú-Bihar megyei szocialisták kormányprogram szintjére emelendő fejlesztési projektjei közül a legfontosabb az M3-as autópálya megépítése. A helyi SZDSZ-szervezettel is egyeztetett koncepció szerint a nagy előkészítettségű D nyomvonalnak kell megvalósulnia, amely Görbeházán át Pródig, majd onnan kettéágazva Nyíregyháza és Debrecen felé vezetné az autópályát. A polgári kormányzat terveihez képest eltérés, hogy a szocialisták Pródtól is autópályát terveznek az olcsóbb gyorsforgalmi út helyett. Amint azt Juhászné Lévai Katalin megyei elnök hangsúlyozta: a D nyomvonal előnye, hogy a nagyvárosok mellett a Hajdúság kisebb városait is feltárja. Ezért nem tekinthető nagy áldozatnak, ha a kitűnő minőségű hajdúsági löszháti földekből néhány hektár az útépítés miatt kiesik. Csabai Lászlóné, Nyíregyháza polgármestere azonban úgy látja, kár lenne a hajdúsági földekért. Szerinte a D nyomvonal szakmailag nem megalapozott, politikai nyomásra alakult ki; a polgári kormányzat idején polgármesterként megbíztak egy szakértői csoportot, hogy vizsgálják meg, szakmai szempontból melyik lenne a legjobb nyomvonal. A politikus szerint az ésszerű megoldás az, ha a B nyomvonal épül meg, oly módon a Polgártól Görbeházáig tartó szakasz befejezését követően ebben a térségben a munkálatok leállnak. Új munkálatok kezdődnek Nyíregyházán és Debrecenben. E két városból közelítve Görbeházánál találkoznának az utak.
A fiatalokat is komolyan veszélyezteti ma már a kiberbűnözés