Várhatóan két héten belül megérkezik hazánkba az orosz államadósság fejében megrendelt kétrészes motorvonat első példánya: a pénzügyi elszámolás feltételrendszeréről tegnap jött létre megállapodás a Magyar Államkincstár, az ÁPV Rt., és a MÁV Rt. között – értesült a Magyar Nemzet. A prototípus mellett idén még négy, 2003-ban további 15, 2004 júniusáig pedig 20 jármű érkezik az országba. Ezt megelőzően a MÁV illetékes szakemberei látogatást tettek az oroszországi gyárban, és alkalmasnak találták a prototípust a szállításra. Mint ismeretes, a kormány 2001 júliusában határozott arról, hogy százmillió dollár értékben az orosz államadósság fejében vásárolhat sínbuszokat a MÁV. A cég a Metrovagonmas gyárral kötött szerződést a vonatok szállítására.
A járművek műszaki paraméterei teljes egészében megfelelnek a Nemzetközi Vasútegylet előírásainak, a főbb elemeit például a dízelmotort, a hajtóművet vagy a légkondicionáló berendezést Németországból rendelték meg. A magyar cégek is több részegységet szállítanak minden egyes vonathoz: a fékrendszert, a kerékpárokat, valamint a tengelyhajtóművet. A kétrészes motorvonaton 147 személy foglalhat helyet, a szerelvényt mozgássérültek is használhatják. A tervek szerint a 40 járművet Budapest–Esztergom, Hatvan– Salgótarján, Miskolc–Ózd és Celldömölk–Tapolca között állítják forgalomba. A közlekedési tárca és a MÁV elsősorban azért döntött a motorvonatok beszerzése mellett, mert a vasúttársaság nem villamosított vonalain hiányoznak a korszerű, gazdaságosan üzemeltethető járművek. A MÁV előzetes számításai szerint a hagyományos dízelvontatású szerelvényekhez képest 120 ezer kilométer éves futásteljesítményt figyelembe véve a sínbuszok harmadannyi üzemanyagot használnak fel. A mozdony vontatta szerelvényre számított összes költség évente 72 millió forint, a kétrészes motorvonaté pedig 22 millió. A MÁV beruházása nyolc év alatt térül meg.
Valverde összeesett otthon a nappaliban, megijedtek a Real Madrid szurkolói + videó
