Üvegszál-erősítésű, műanyag, önhordó karosszériák készülnek majd a NABI Rt. kaposvári gyárában, amely 2002 végére már száz, főként az Egyesült Államokban felkészített magyar műszaki szakembert foglalkoztat. Az 1,4 milliárdos beruházáson túl a CompoBus termékcsalád kifejlesztése, a szabadalmazás technológiai meghonosítása és a gyártási eszközök a cégnek több mint hárommilliárd forintjába kerültek – hangzott el a gyáravatást követő sajtótájékoztatón.
A pehelykönnyű karosszériájú, halk járású, környezetbarát városi buszcsalád egyik mutatós járművét már hónapok óta tesztelik a kaposváriak, és mint Szita Károly polgármester elmondta, bizony nem volt könnyű igazságosan elosztani a rendkívül kényelmes NABI-buszt a város járatai között.
A kaposvári gyárkomplexum területén a tegnapi avatóünnepség résztvevői már megszemlélhették a második ütemben épülő, 7200 négyzetméter területű autóbusz-összeszerelő üzem tervét és az építkezés körvonalait is. Ez utóbbi kétmilliárd forintos beruházás további száz dolgozónak ad majd munkát. A kaposi NABI-üzem kezdeti kapacitása 200-250, főként Angliába és a tengerentúlra kerülő városi busz lesz, ám ha a piaci igények megkövetelik, akkor évenként akár ezer CompoBus is kigurulhat a kaposvári üzem csarnokaiból. A gyáravató ünnepségen Róna Péter, a járműgyártó cég alapító elnöke méltatta az új beruházás jelentőségét, majd Rácz András vezérigazgató ünnepi beszéde után került sor a szalagátvágás ünnepi ceremóniájára. Ezt követően az ünnepség résztvevői egy látványos – nem csak NABI-s – buszkiállításnak lehettek részesei, és megtekinthették az üzem kutatási és fejlesztési részlegét is.
Kubatov Gábor is elbúcsúztatta a mandátumát elvesztő Fekete-Győr Andrást