Túl vannak a beruházás felén a hídépítők Szekszárd térségében: a Duna Bács-Kiskun megyei partján elkészült a mederhíd vázszerkezete, jelenleg a vasbetonpálya-lemezt szerelik. Ütemterv szerint haladnak a munkák a Tolna megyei oldalon is. A meder felett két elemet a hídpillérekre helyeztek, a hiányzó három acélszerkezet pedig hamarosan elkészül a Ganz Rt. csepeli telepén. A tervek szerint még két, egyenként 120 méter hosszú hídelemet augusztus–szeptemberben, illetve október–novemberben, a középső és egyben az utolsót pedig decemberben emelik a helyére – nyilatkozta lapunknak az épülő hídnál Szántó János, a Ganz Híd- és Acélszerkezet-gyártó Rt. vezérigazgatója. A dunai átkelő 920 méter hosszú lesz, 9,36 milliárd forintba kerül. Ez a híd, illetve az épülő M9-es autóút teremt összeköttetést 2003. június 30-tól a 6-os számú és az 51-es számú főút, egyben két országrész között. Az egyenként 200 méter hosszú ártéri hidak és az 520 méteres mederhídon már az év végén megkezdik a szigetelési munkákat, illetve a pályalemezek aszfaltozását, jövőre kerül sor a kiegészítőelemek, így a korlátok, szegélytartók, lámpák felszerelésére. Az átkelő megnyitását követően a gépjárművek kétszer egy sávos utat vehetnek igénybe, a forgalom jelentős növekedése esetén egy ugyanilyen acél-vasbeton szerkezetű híd kerül a jelenlegi mellé.
Jól haladnak a beruházók az
M9-es autóút építésével. A Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) a 6-os és 51-es számú főutak között – mint ismeretes – 19,5 kilométer hosszú autóút építésére kapott megbízást az NA Rt.-től, a létesítményt a szekszárdi híddal egy időben, 2003. június 30-ig kell átadni. Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese lapunkat arról tájékoztatta, hogy a Bács megyei oldalon befejezték a földmunkákat, a kivitelezők hamarosan hozzákezdenek a pályaszerkezet építéséhez, illetve az aszfaltozáshoz. A 14,5 kilométeres Tolna megyei szakaszon nehezebb a dolguk a kivitelezőknek, ugyanis a nyomvonal nagy része a Gemenci körzetben halad, ahol a gyenge altalaj miatt tekintélyes mennyiségű stabilizációs munkát kellett elvégezni. Ezen a szakaszon kilenc hidat építettek meg, júliusig még 110 ezer köbméter földmunka van hátra, ezt követően kezdődhet a pályaszerkezet építése. Az M9-es költsége 12,99 milliárd forint.
Farkas László tájékoztatása szerint az átépítés alatt álló M7-es sztráda bal pályáján június 24-én egy, június 30-án pedig újabb három szakaszt nyitnak meg a forgalom előtt. Az épülő M3-as autópályán az utómunkák folynak Füzesabonytól a Tiszáig, a kivitelezők a szalagkorlátokat építik, a humu-szolási munkákat végzik el, illetve a kopóréteget helyezik el, ahol erre még nem került sor. A Tisza folyó és Polgár között is a terveknek megfelelően haladnak a munkák – erősítette meg Farkas László. Emőd és Miskolc között az M3-son idén a földmunka lesz soron, júliusban azonban egy öt kilométeres szakaszon a pályaszerkezet építését is elkezdik.
Nem felel meg a valóságnak a Népszabadság azon állítása, hogy bontják az M3-as új szakaszát. Farkas László szerint a cikk azt sugallja, hogy az M3-ason 1100 méteren az eddig elvégzett munkát újból kell kezdeni, és ez jelentős többletköltségekkel jár. A vezérigazgató-helyettes elmondta: az említett szakaszon az árvizek és a sok csapadék miatt a felépített töltés 20–40 centiméteren beázott, ezért a kivitelező saját hatáskörben arról döntött, hogy kicseréli a beépített anyagot. Hangsúlyozta: az autópálya-építések során ez nem egyedi eset, ilyen munkákkal minden projektnél számolnak, a MAK költségei ezzel nem emelkedtek, ezt a munkát az alvállalkozó elvégezte. Hozzátette: az M3-as épülő szakaszán egy kilométer autópálya nem 1,3 milliárdba kerül, hanem 1,09 milliárd forintba.
Vezércsere az NA Rt.-nél. A Magyar Fejlesztési Bank Rt. tegnapi közgyűlése döntést hozott a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. igazgatósági és a felügyelőbizottsági tagjainak menesztéséről. Ezt követően megalakult az NA Rt. új igazgatósága és felügyelőbizottsága. Információink szerint igazgatósági tagnak választották Tombor Sándort, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkárát, Lex Zoltánt, a Magyar Fejlesztési Bank Rt. munkatársát, Bodnár Zoltánt, a CIB Bank Rt. volt vezérigazgató-helyettesét, az NA Rt. vezérigazgatói poszt várományosát és László Zoltánt. A felügyelőbizottságban – értesüléseink szerint – helyet kapott Ungár Klára SZDSZ-es és Nikolits István MSZP-s politikus is.
Otthon start: drága kerületben sem lehetetlen lakást venni
