Röviden

–
2002. 06. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagyobb volt az áprilisi csehországi kiskereskedelmi forgalom, mint egy évvel korábban. A cseh statisztikai hivatal tegnapi jelentése szerint az év negyedik hónapjában – a korábbi év áprilisához viszonyítva – 4,7 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom.
***
Profitjóslattal egyenértékű bejelentést tett közzé a német–francia Aventis. A gyógyszergyár szerint a következő négy év során olyan gyógyászati készítmények gyártását és forgalmazását kezdheti meg, amelyek akár évi hétmilliárd eurónál nagyobb bevételt teremthetnek.
***
Fél százalékkal csökkent áprilishoz képest májusban a brit infláció. Az Egyesült Királyság statisztikai hivatalának tegnapi jelentésében olvasható, hogy az év ötödik hónapjában 1,8 százalékra csökkent a maginfláció a korábbi hónapban mért 2,3 százalékról.
***
Hálózati összekapcsolásról szóló szerződést kötött a Westel Mobil Távközlési Rt. és az eTel Magyarország. A megállapodás értelmében a két cég szolgáltatásai egymás ügyfelei számára közvetlenül elérhetők lettek.
***
Akvizíciós tevékenységének fenntarthatósága érdekében az orosz Lukoil olajvállalat költségmegtakarítási intézkedéseket vezet be. Az MTI-ECO jelentése szerint a Lukoil a költségek lefaragásáért a fúrási és az építési tevékenységet alvállalkozóknak adja ki, összevonja egyes leányvállalatait, és elbocsátja a dolgozóknak mintegy hetedét.
***
Változatlan marad a három hónapos futamidejű diszkontkincstárjegyek hozama. Az Államadósság Kezelő Központ Rt. jelentése szerint a tegnap tartott aukció során az előző értékesítéshez képest nem változott, azaz 8,91 százalékon maradt a három hónapos futamidejű kincstárjegyek átlagos éves hozama.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.