Új vágányokat építenek a Bartók Béla úton a villamosforgalom leállítása után. Két hónap alatt csaknem 4,5 kilométernyi sínpályát cserélnek ki, illetve helyeznek gumiágyba, hogy csendesebben, és zötyögés nélkül közlekedhessenek a villamosok. A nagyobb biztonság céljából gömbsüvegsorral választják el a vágányt az autóforgalomtól – közölte Demszky Gábor főpolgármester. Hozzátette: ez az első olyan átépítés, ahol a villamosok vágányzónája a metró átadása után tömegközlekedési sávként működhet. Előnye így, hogy több hely marad a közúti forgalom, a parkolósáv, a kerékpárút és a zöld terület számára. Az iskolakezdésre elkészül ugyan ez az új tömegközlekedési sáv, a közlekedés új rendje csak a metró üzembe helyezésekor, a felszíni járatok számának csökkenésével valósulhat meg. A felújítás után az utasok igényeit és kényelmét is figyelembe véve új helyre kerül több busz-, illetve villamosjárat megállója.
A 18-as villamos közlekedése két szakaszban módosul: az eredeti jelzésű a Szent János Kórház és a Döbrentei tér között, a 18A jelzésű villamos pedig a Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva– Kitérő között halad majd. A 47-es villamos a Móricz Zsigmond körtér és Budafok között szállítja majd az utasokat, a 41-es villamos útja nem változik, a 19-es és a 49-es villamos pedig nem jár a felújítás ideje alatt.
Bár a villamosforgalom leáll a hét végén, a 7-es, 7A, gyors 7-es és a gyors 173-as jelzésű autóbuszok az építés ideje alatt folyamatosan közlekednek a Bartók Béla úton. A BKV Rt. két villamospótló buszjáratot is indít, egy kék 47V jelzésű buszjáratot a Deák tér és a Móricz Zsigmond körtér között, illetve egy zöld 19V jelzésű járatot a Batthyány tér és az Etele tér között.
A főpolgármester azt is elmondta, hogy a Móricz Zsigmond körtéri aluljárót július 6-án kezdik el építeni, és a járdaépítéssel együtt a munka várhatóan októberre fejeződik be. A járda úttest felőli szélén parkolásgátló oszlopokat is elhelyeznek.
Eközben a fővárosi Fidesz–MDF– MKDSZ-frakció tiltakozását fejezte ki a Bartók Béla úti fák tervbe vett kivágása miatt. Tirts Tamás, a képviselőcsoport vezetője kijelentette: az út felújítása örvendetes, az viszont megengedhetetlen, hogy útszélesítés címén fákat áldozzanak fel a motorizáció oltárán. – A fővárosi beruházásoknál a környezetvédelem mindig a legutolsó szempont. Éppen ezért jogosnak tartjuk és támogatjuk azt a tiltakozó akciót, amelyet a környéken élők terveznek – tette hozzá Tirts Tamás.
Karácsonynak nem tetszik a tűzijáték, de a brutális dugók már nem zavarják annyira
