Új hajó a balatoni flottában

Július 1-jétől Balatonaliga is bekapcsolódik a magyar tenger hajóforgalmába, a jövő hét közepén pedig megérkezik Siófokra a flotta új, kétszáz személyes hajójának „alváza”, amelynek felépítésére százmillió forintot költenek – jelentette be tegnap egy katamarán fedélzetén Fonyód és Badacsony között Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Rt. vezérigazgatója.

2002. 06. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gazdálkodási sikerekben gazdag évről adott számot a néhány napja tartott közgyűlésén az idén tavasszal önállóvá vált Balatoni Hajózási (BH) Rt. Mivel az idei év első öt hónapjában úgy a menetrend szerinti, mint a kirándulóhajók utasforgalma is meghaladta a múlt év hasonló időszakának forgalmát, a társaság vezérkara és az immár többségi tulajdonossá vált huszonkét, hajókikötővel rendelkező balatoni önkormányzat polgármestere tegnap újabb terveket közölt. Horváth Gyula, a BH Rt. vezérigazgatója ez alkalommal jelentette be: július
1-jétől Balatonaliga is bekapcsolódik a magyar tenger hajóforgalmába, a jövő hét közepén pedig megérkezik Siófokra a flotta új, kétszáz személyes hajójának „alváza”, amelynek felépítésére százmillió forintot költenek.
Május 31-ig 77 ezer utast szállítottak a balatoni hajók, ami öt százalékkal haladja meg a múlt év hasonló időszakának forgalmát, a kompokra 161 ezren váltottak jegyet és a hatalmas teherhajók 49 ezer járművet szállítottak Szántód és Tihany között. A hajóstársaság kempingjeinek előszezoni forgalma kétszerese volt a múlt évinek, a siófoki Móló szállóban például húsz százalékkal több vendéget fogadtak. Fonyód kikötője 30, Badacsonyé 70 millió forintos beruházás eredményeként újul meg. Tavaly Balatonlelle kapott exkluzív kikötőt, idén tavasszal a siófoki bővült 40 hajóhellyel. Ez utóbbival együtt a BH Rt. Marina-lánc 1700 parkolót kínál az árbocosoknak – hangzott el a hajóstársaság vezérigazgatójának sajtótájékoztatóján.
Ez utóbbival kapcsolatban Nyikos Lajos, a társaság igazgatóságának májusban megválasztott elnöke lapunknak elmondta: a Balatoni Hajózási Rt.-nek 2010-ig 7200-ra kell bővítenie a vitorláskikötői tárolóhelyek számát, mert várható, hogy hazánk EU-csatlakozását követően Németországból és Ausztriából sokan áthozzák majd az árbocosukat a Balatonra. Hozzáfűzte: a 600 négyzetkilométeres Balatonnál sokkal kisebb Fertő tavon több mint tízezer vitorlás van, a legnagyobb magyar tavon pedig alig három és fél ezer. Nyikos Lajos állítja: a leggyorsabban megtérülő balatoni beruházás a vitorláskikötő-építés, ezért is indokolt folytatni a Ma-rina-lánc bővítését.
Horváth Gyula vezérigazgató közölte, hogy miután a cég az adózás utáni nyereségét fejlesztésre fordíthatja, a hajóstársaság – több évtizedes várakozás után – idén új hajóhoz jut. A Lelle motoros „ikertestvérének” 25 millió forintért megvásárolt váza napokon belül Siófokra érkezik. A hajó felépítésére százmillió forintot költenek, és jövőre már hadrendbe is állhat a harmincegy vízi járműből álló balatoni flotta új hajója. Aligáról – egyelőre heti egy alkalommal – Almádiba és Siófokra indul majd hajó, a június 29-ével kezdődő hajózási főidényben pedig kifutnak a tóra a diszkó- és a zenés sétahajók is.
Az előrendelések szerint soha nem tapasztalt igény mutatkozik a hajós konferenciaturizmus iránt. A Badacsony, a Siófok és a Füred katamarán exkluzív körülményeket biztosító tanácskozási és éttermi szolgáltatását tudományos és egyéb konferenciákra egyre gyakrabban igénylik, a kontinens legszebb hajóiból álló nosztalgiaflotta járművei pedig változatlanul népszerűek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.