Gazdálkodási sikerekben gazdag évről adott számot a néhány napja tartott közgyűlésén az idén tavasszal önállóvá vált Balatoni Hajózási (BH) Rt. Mivel az idei év első öt hónapjában úgy a menetrend szerinti, mint a kirándulóhajók utasforgalma is meghaladta a múlt év hasonló időszakának forgalmát, a társaság vezérkara és az immár többségi tulajdonossá vált huszonkét, hajókikötővel rendelkező balatoni önkormányzat polgármestere tegnap újabb terveket közölt. Horváth Gyula, a BH Rt. vezérigazgatója ez alkalommal jelentette be: július
1-jétől Balatonaliga is bekapcsolódik a magyar tenger hajóforgalmába, a jövő hét közepén pedig megérkezik Siófokra a flotta új, kétszáz személyes hajójának „alváza”, amelynek felépítésére százmillió forintot költenek.
Május 31-ig 77 ezer utast szállítottak a balatoni hajók, ami öt százalékkal haladja meg a múlt év hasonló időszakának forgalmát, a kompokra 161 ezren váltottak jegyet és a hatalmas teherhajók 49 ezer járművet szállítottak Szántód és Tihany között. A hajóstársaság kempingjeinek előszezoni forgalma kétszerese volt a múlt évinek, a siófoki Móló szállóban például húsz százalékkal több vendéget fogadtak. Fonyód kikötője 30, Badacsonyé 70 millió forintos beruházás eredményeként újul meg. Tavaly Balatonlelle kapott exkluzív kikötőt, idén tavasszal a siófoki bővült 40 hajóhellyel. Ez utóbbival együtt a BH Rt. Marina-lánc 1700 parkolót kínál az árbocosoknak – hangzott el a hajóstársaság vezérigazgatójának sajtótájékoztatóján.
Ez utóbbival kapcsolatban Nyikos Lajos, a társaság igazgatóságának májusban megválasztott elnöke lapunknak elmondta: a Balatoni Hajózási Rt.-nek 2010-ig 7200-ra kell bővítenie a vitorláskikötői tárolóhelyek számát, mert várható, hogy hazánk EU-csatlakozását követően Németországból és Ausztriából sokan áthozzák majd az árbocosukat a Balatonra. Hozzáfűzte: a 600 négyzetkilométeres Balatonnál sokkal kisebb Fertő tavon több mint tízezer vitorlás van, a legnagyobb magyar tavon pedig alig három és fél ezer. Nyikos Lajos állítja: a leggyorsabban megtérülő balatoni beruházás a vitorláskikötő-építés, ezért is indokolt folytatni a Ma-rina-lánc bővítését.
Horváth Gyula vezérigazgató közölte, hogy miután a cég az adózás utáni nyereségét fejlesztésre fordíthatja, a hajóstársaság – több évtizedes várakozás után – idén új hajóhoz jut. A Lelle motoros „ikertestvérének” 25 millió forintért megvásárolt váza napokon belül Siófokra érkezik. A hajó felépítésére százmillió forintot költenek, és jövőre már hadrendbe is állhat a harmincegy vízi járműből álló balatoni flotta új hajója. Aligáról – egyelőre heti egy alkalommal – Almádiba és Siófokra indul majd hajó, a június 29-ével kezdődő hajózási főidényben pedig kifutnak a tóra a diszkó- és a zenés sétahajók is.
Az előrendelések szerint soha nem tapasztalt igény mutatkozik a hajós konferenciaturizmus iránt. A Badacsony, a Siófok és a Füred katamarán exkluzív körülményeket biztosító tanácskozási és éttermi szolgáltatását tudományos és egyéb konferenciákra egyre gyakrabban igénylik, a kontinens legszebb hajóiból álló nosztalgiaflotta járművei pedig változatlanul népszerűek.
Kubatov Gábor is elbúcsúztatta a mandátumát elvesztő Fekete-Győr Andrást