Ellenkező esetben az átépített Thököly utat a metróépítés során ismét fel kellene bontani – véli a főpolgármester. Egy interpellációra adott válaszában Demszky korábban megjegyezte azt is, ez utóbbi a jelentős többletköltségek és forgalomzavarás miatt nem engedhető meg. Bánovics Tamás MIÉP-es képviselő azonban a frakció szakértőinek állásfoglalásaira hivatkozva nem ért egyet a főpolgármesterrel, véleménye szerint ugyanis a klasszikus, régi pajzsfalas alagútfúrással megoldható lenne a metróépítés a felújított Thököly út alatt. A politikus halaszthatatlannak nevezte a főút felújítását, s a 44-es villamos visszaállítását, ám úgy tűnik, a beruházás csúszni fog.
A tervek szerint egyébként a 4-es metróvonal az eredeti koncepciónak megfelelően, a két meglévő vonalat felülről keresztezve épülne meg a Keleti pályaudvar és környékén, ahol valóban nem lehet pajzsfúrásos módszert alkalmazni, de a Bosnyák térig terjedő szakaszon már igen. Hivatalosan még ugyan nem döntött a Fővárosi Közgyűlés arról, hogy az első ütemben a Bosnyák térig építik ki a metrót, ám a politikai akarat meg van erre a városházán. Ezt igazolják a Demszky Gábor minapi sajtótájékoztatóján elhangzottak is. Amennyiben a Fővárosi Közgyűlés emellett dönt, úgy a teljes föld alatti vonal 2010-re elkészülhetne. Így a Thököly út – amelynek macskakövein való közlekedés nap mint nap veszélyezteti az autók, az autósok és a gyalogosok biztonságát is – tervbe vett felújítása a 4-es metró áldozata lehet.
Vidnyánszky Attila nyílt levele Dúró Dórának