Carl-Peter Forster, az Opel első számú embere nem sokat kertelt, amikor a Signum küldetéséről nyilatkozott: a gyár más márkáktól kívánja elhódítani a hétköznapi megoldásoknál többre vágyó vásárlókat. Bár a Renault neve nem hangzott el, az autó első látásra a konvencionális nagyautók és az extravagáns Vel Satis közötti evolúciós lépcsőnek tűnik – merész, ugyanakkor nem szakít teljesen a nagyközönség autóról alkotott elképzelésével.
A Signum vonalvezetése egy felső középkategóriás limuzint és egy ferde hátút ötvöz. A négyajtós Vectránál négy centiméterrel hosszabb, 4636 milliméteres autó tengelytávját alaposan megnyújtották: az alapot adó modellnél 13 centivel távolabb vannak egymástól a kerekek. Ehhez egy, a Vectránál alig valamivel magasabb, meredek farban végződő karosszéria társul. A Signum egyedi karakterét az ívelt hátsó szélvédő és az irdatlan méretű C-oszlop adja meg, a zömök, de grandiózus hátsó teremti meg az egyik kapcsot a tanulmányautó és a sorozatgyártású modell között.
Az utastér részben szintén az eredeti koncepciót követi. Bár az annak idején bemutatott mozgatható padlókonzolt és a különálló, keskeny profilú üléseket elhagyták, a belső így is túlmutat a hagyományos limuzinokén. Az utasok feje fölött ötrekeszes tárolórendszer húzódik, ami a repülőgépek hangulatát kölcsönzi a belsőnek. Maguk a hátsó ülések is mintha egy Boeing vagy egy Airbus első osztályáról származnának: az önállóan előre-hátra mozgatható, dönthető támlával felszerelt fotelek közé kívánságra az Opel világújdonsága, az utazási asszisztens szerelhető. Ilyenkor a Signum tágas, ötüléses autóból négyszemélyes luxuslimuzinná változik: a középső ülés helyén található többfunkciós doboz két kihajtható tálcát, pohártartót, hűtőszekrényt, szemétkosarat, 12 voltos aljzatot és egy hordozható DVD-lejátszó részére kialakított csatlakozót tartalmaz. Ugyanide építették be az autó audiorendszerét vezérlő kapcsolókat, így az utasok valóban egy repülőgép fedélzetén érezhetik magukat – épp csak a stewardess hiányzik.
Mindemellett természetesen a közlekedés – méghozzá a kivételesen magas színvonalú közlekedés – a Signum fő profilja. A mindennapi praktikumról a teljesen vízszintesig dönthető hátsó ülések gondoskodnak, a komfortért és a biztonságért pedig az ortopédiailag optimalizált, légkondicionált első ülések, illetve az adaptív bi-xenon fényszórók a felelősek. A menetdinamikát egyrészt az Opel interaktív IDS futóműve, másrészt három új motor garantálja. Ezek között a legnagyobb attrakció az Opel első közvetlen befecskendezéses benzinmotorja. A 2,2 literes motor 155 lóerőt teljesít, míg a két dízel 175 (2,0 turbó), illetve 177 (3,0 V6) lóerős – ezzel tehát az Opel is belép azon gyártók sorába, amelyeknél a dízelaggregátok viszik a prímet.
Ronnie O’Sullivan elvesztette a 137 milliót érő frémet
