Business Class, Opel módra

Kétgenerációnyi tanulmányautó-lét után jövő tavasszal életre kel az Opel Signum, a gyár innovatív nagyautója. Az eredeti koncepcióból jóformán csak a térkialakításra vonatkozó ötletek egy része maradt meg, ám a Vectra család harmadik tagja így is izgalmas, egyedi darabnak ígérkezik, amelynek újításai az ígéretek szerint a márka jövőjét vetítik előre.

Hajdu Imre
2002. 08. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Carl-Peter Forster, az Opel első számú embere nem sokat kertelt, amikor a Signum küldetéséről nyilatkozott: a gyár más márkáktól kívánja elhódítani a hétköznapi megoldásoknál többre vágyó vásárlókat. Bár a Renault neve nem hangzott el, az autó első látásra a konvencionális nagyautók és az extravagáns Vel Satis közötti evolúciós lépcsőnek tűnik – merész, ugyanakkor nem szakít teljesen a nagyközönség autóról alkotott elképzelésével.
A Signum vonalvezetése egy felső középkategóriás limuzint és egy ferde hátút ötvöz. A négyajtós Vectránál négy centiméterrel hosszabb, 4636 milliméteres autó tengelytávját alaposan megnyújtották: az alapot adó modellnél 13 centivel távolabb vannak egymástól a kerekek. Ehhez egy, a Vectránál alig valamivel magasabb, meredek farban végződő karosszéria társul. A Signum egyedi karakterét az ívelt hátsó szélvédő és az irdatlan méretű C-oszlop adja meg, a zömök, de grandiózus hátsó teremti meg az egyik kapcsot a tanulmányautó és a sorozatgyártású modell között.
Az utastér részben szintén az eredeti koncepciót követi. Bár az annak idején bemutatott mozgatható padlókonzolt és a különálló, keskeny profilú üléseket elhagyták, a belső így is túlmutat a hagyományos limuzinokén. Az utasok feje fölött ötrekeszes tárolórendszer húzódik, ami a repülőgépek hangulatát kölcsönzi a belsőnek. Maguk a hátsó ülések is mintha egy Boeing vagy egy Airbus első osztályáról származnának: az önállóan előre-hátra mozgatható, dönthető támlával felszerelt fotelek közé kívánságra az Opel világújdonsága, az utazási asszisztens szerelhető. Ilyenkor a Signum tágas, ötüléses autóból négyszemélyes luxuslimuzinná változik: a középső ülés helyén található többfunkciós doboz két kihajtható tálcát, pohártartót, hűtőszekrényt, szemétkosarat, 12 voltos aljzatot és egy hordozható DVD-lejátszó részére kialakított csatlakozót tartalmaz. Ugyanide építették be az autó audiorendszerét vezérlő kapcsolókat, így az utasok valóban egy repülőgép fedélzetén érezhetik magukat – épp csak a stewardess hiányzik.
Mindemellett természetesen a közlekedés – méghozzá a kivételesen magas színvonalú közlekedés – a Signum fő profilja. A mindennapi praktikumról a teljesen vízszintesig dönthető hátsó ülések gondoskodnak, a komfortért és a biztonságért pedig az ortopédiailag optimalizált, légkondicionált első ülések, illetve az adaptív bi-xenon fényszórók a felelősek. A menetdinamikát egyrészt az Opel interaktív IDS futóműve, másrészt három új motor garantálja. Ezek között a legnagyobb attrakció az Opel első közvetlen befecskendezéses benzinmotorja. A 2,2 literes motor 155 lóerőt teljesít, míg a két dízel 175 (2,0 turbó), illetve 177 (3,0 V6) lóerős – ezzel tehát az Opel is belép azon gyártók sorába, amelyeknél a dízelaggregátok viszik a prímet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.