Dupla skandináv frissítő

A Volvo ráncfelvarrásra küldte középkategóriás modelljeit, az S40 limuzint és a V40 kombit. A hétéves ikrek nem csak külsejüket tekintve közeledtek nagyobb és előkelőbb márkatársaikhoz: javult eddig is kimagasló biztonsági felszereltségük, valamint a motorok fogyasztását is lejjebb szorították.

Nagy Károly
2002. 08. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár 1995-ben mutatták be őket, a „kis” Volvók vonalvezetése a mai napig frissnek és divatosnak hat. Éppen ezért az esztétikai módosításokat valóban csak a legszükségesebbekre korlátozta a gyár. A 40-es sorozat megkapta a nagy testvérekről már ismert fekete hűtőmaszkot, amelynek négyzetrácsos mintázata sportosabb, komolyabb megjelenést kölcsönöz az autónak. Hasonló hatást érnek el a fényezéssel azonos színű betétek, amelyek felárért az autó oldalát, illetve a lökhárítókat díszítik. A fényszórókat fekete keretbe helyezték, a csomagtartó ajtaját pedig ezentúl krómozott kilincs nyitja.
Az utastérben már több dolga akadt a formatervezői csapatnak. Az eddigi, három órából álló műszerfalat a nagy testvérekéhez hasonló, jól leolvasható négyes fogat váltotta fel. Ugyancsak lecserélték az eddig használatos kormánykereket, mostantól az S60-as stílusát követő háromküllős, remek fogású sportkormánnyal irányítható az autó. Végezetül, hogy teljes legyen az átalakulás, mindkét karosszériaváltozatban átdolgozták az ülések háttámláját – ehhez ismét csak a gyár nagyobb modelljei álltak modellt, így az S40 és a V40 immár jó eséllyel pályázhat a kategória legkényelmesebb autója címre.
A vásárlók többsége nyilván ennyi fejlesztéssel is elégedett lenne, a svédek azonban a műszaki részleget is munkára fogták a modellpáros frissítése során. Javítottak a fékbetétek korrózióvédelmén. Optimizálták a motorvezérlő elektronikát, így a négyhengeres aggregátok többségénél sikerült leszorítani a fogyasztást. Az alacsony turbónyomással üzemelő, 165 lóerős, kétliteres motor például az új szoftvernek köszönhetően száz kilométeren átlagosan szűk fél literrel kevesebb, azaz 7,9 liter ólommentest igényel.
Nem lenne Volvo a Volvo, ha a munkálatokból kihagyták volna a passzív biztonságot. Elsősorban a modell oldalvédelmét erősítették meg. A függönylégzsákokat úgy dolgozták át, hogy még jobb védelmet nyújtsanak, ha az autó oldala merev, keskeny tárgynak – például egy lámpaoszlopnak – csapódik. Minden irányban megnövelték a függöny légcelláit, valamint a nyitás mélységét, így a rendszer az átlagosnál alacsonyabb utasok fejét is kielégítő módon óvja. Szintén módosították a kioldó elektronikát, ezáltal mindössze 30 milliszekundum telik el az ütközéstől a függönylégzsákok teljes felfúvódásáig. Ennyi újdonság mellett szinte említésre sem méltó, hogy a modell központi zárvezérlését is lecserélték. A legújabb divatnak megfelelően bicskaként behajtható tollú kulcs fejébe pánikgombot építettek, amivel a távolból működésbe hozható a riasztó. Ezt akár jelzés értékűnek is tekinthetjük, hiszen a lassan aktuálissá váló modellváltás előtt kívül-belül ismét modernné varázsolt Volvo iránt nyilván az autótolvajok is fokozott érdeklődést mutatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.