Felújított vasúti pályát adott át a MÁV Rt. az egyik legforgalmasabb fővonalon Rákos–Maglód között. A beruházás eredményeképpen megszűnt a sebességkorlátozás, és lényegesen csökkent a menetidő. A vasúttársaság az Európai Fejlesztési Bank hiteléből kezdte meg a Budapest– Újszász–Szolnok közötti vasúti infrastruktúra teljes rehabilitációját 1999-ben: a főváros közeli szakaszok közül a Rákos–Maglód vonalat tavaly újította fel a nemzetközi pályázaton győztes Szentesi Vasútépítő Kft. Rákos és Rákoshegy között a pálya az állomások, valamint a biztosítóberendezések korszerűsítésére idén került sor. A beruházás teljes értéke 5,15 milliárd forint volt. A kétvágányú újszászi vonalon eddig 40 kilométert hoztak olyan állapotba, amin a kor színvonalának és elvárásainak megfelelő közlekedést biztosíthat a MÁV. A tervek szerint idén Újszász állomásra kerül sor, 2003-ban pedig a Sülysáp–Tápiószecső szakaszt korszerűsítik.
Ebben az évben 93,3 milliárd forint értékű fejlesztési munkákat végez el a MÁV, ebből 49,5 milliárdot a vállalkozó vasútra, 43,8 milliárdot a pályavasútra költenek. A költségvetés idén 23,3 milliárd forintot biztosított vasúti beruházásokra, a többi pénzt európai uniós ISPA-támogatásból, hitelből, illetve saját forrásból kell a MÁV-nak előteremtenie. ISPA-forrásból idén a Vecsés–Albertirsa, a Budaörs–Biatorbágy vasútvonalat építik át, illetve az új magyar–szlovén vasútvonalhoz kapcsolódóan Zalaegerszeg térségében korszerűsítik az infrastruktúrát.
Mint azt a MÁV illetékesétől megtudtuk, jövő héten hirdetnek eredményt a Budaörs– Biatorbágy vonalra kiírt tenderen, amire öt cég adta be pályázatát. A MÁV-állomások közül a tervek szerint Vecsés, Üllő, Monor, illetve Rákospalota–Újpest felújítása kezdődik meg ebben az évben. Ugyancsak 2002-re időzített beruházás a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ teherpályaudvarának a kialakítása. A MÁV már elbírálta a pályázatokat, jelenleg az EBRD jóváhagyására várnak.
Szén-monoxid keletkezett egy csepeli házban
