Irányított hirdetések

2002. 08. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormány egyetért azzal, hogy felül kell vizsgálni az előző kormányzat alatti ÁPV Rt.-vezetők marketingpolitikáját és a megkötött reklámszerződéseket – jelentette ki tegnap Gál J. Zoltán kormányszóvivő az ÁPV Rt. Magyar Nemzet elleni akcióját firtató kérdésre. Hozzátette: meg kell vizsgálni, hogy ezek szolgálták-e azt a „hatékonysági célt”, ami miatt megköttettek. Arra a felvetésünkre, miként értékeli, hogy az állami cég nem ajánlja hirdetési szempontból a tanulmányában is igen magasra értékelt Magyar Nemzetet a portfóliójába tartozó cégeknek, azt mondta: ha így van, egy ilyen újság nem szorul rá az adófizetők pénzére; a piaci viszonyoknak megfelelően a nagy magyarországi hirdetők kitüntetik majd bizalmukkal.
Pető Iván, az SZDSZ médiapolitikusa lapunk kérdésére közölte: nem ismeri a történteket, de azt nem támogatja, hogy állami hirdetések csak bizonyos lapokban jelenjenek meg. Emlékezetes, Büky Dorottya SZDSZ-es politikus, az ÁPV Rt. jelenlegi kommunikációs igazgatója a birtokunkban lévő körlevél tanúsága szerint arról tudakozódik az állami vállalatok vezetőitől, hogy volt-e reklám- vagy egyéb szerződésük a Nemzet Lapkiadó Kft.-vel, egyben bekérette az esetleges megállapodások másolatát. Az ÁPV Rt. portfóliójába tartozó cégeknek egyúttal eljuttattak egy kutatási anyagnak nevezett néhány oldalas dokumentumot is, hogy mintául szolgáljon számukra „a célirányos reklámtevékenység megalapozásához.” Ebben a kormányközeli Magyar Hírlapot és a Napi Gazdaságot ajánlják a hirdetések elhelyezésére, de a szerzők úgy vélik: a Népszabadság is arra van „predesztinálva”, hogy használata megfontolás alapját képezze. Mint köztudott, a kormányváltást követően a miniszterelnök személyes utasítására a lajosmizsei állami nyomda felmondta a lappal korábban kötött szerződést. A magánhirdetők megfélemlítésével és az állami hirdetések letiltásával a Magyar Nemzetből eltűntek a hirdetések.

Mint az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója azt a feladatot kaptam, hogy az ÁPV Rt. portfóliójába tartozó vállalatok kommunikációs tevékenységét összefogjam és koordináljam. Az én értelmezésem szerint ez a feladat azokra a tevékenységekre vonatkozik, amelyek szakmailag vagy politikailag túlmutatnak egy-egy vállalat belső ügyein.
Ilyen például a kormány „üvegzseb” programja, amely speciális feladatokat ró az ÁPV Rt.-re és a vállalatokra egyaránt, a különböző árképzési, árszabályozási reorganizációs ügyek vagy a privatizáció kérdései. Ezekben a témákban az információk a lépcsőzetes kommunikáció megszabott szintjein kerülnek a nyilvánosság elé. Kérem, hogy – ahogyan az ÁPV Rt. is egyeztet ezekben a kérdésekben a tulajdonosi jogokat gyakorló Pénzügyminisztériummal, úgy önök is egyeztessenek velünk mielőtt információt szolgáltatnának a közvélemény számára.
Ezen cél érdekében a közeljövőben munkatársaim keresni fogják önt egy személyes találkozó egyeztetése érdekében. Terveim szerint az ősz folyamán szakmai napokat kezdeményezünk, amelyeken a vállalatok kommunikációjáért felelős munkatársainak módjában lesz megismerkedni egymással és tapasztalatot cserélni.
Többek közt azt is feladatul kaptam, hogy állítsam össze és tekintsem át az állami vállalatok reklámkihelyezési szokásait, gyűjtsem össze az ezzel kapcsolatos adatokat.
Kérem, hogy állítson össze részemre egy elemzést ezzel kapcsolatban, valamint tájékoztasson arról, hogy az ön vállalatának volt-e az utóbbi időben szerződése a Nemzeti Lapkiadó és Könyvkiadó Kft.-vel, ha igen, kérem ennek a szerződésnek a másolatát jutassa el hozzám.
Mellékelten küldök egy kutatási anyagot, amely mintaként szolgálhat, egy költség hatékony és célirányos reklámtevékenység megalapozásához.
Barátsággal üdvözli
Büky Dorottya
Budapest, 2002. július 31. ügyvezető igazgató

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.