Minden évszaknak megvan a maga járműve. A tél és az esős évszak a terepjáróké és az összkerekes kocsiké, a nyár pedig a kabrióké. Idehaza manapság legalább tucatnyi ilyen modellt kínálnak, közöttük kétségkívül a Saab 9-3 a doyen. Ám éltes kora ellenére a svédek vászontetőse még mindig képes a megújulásra. Aktuális csúcsmodellje az Aero, amelynek orrában 205 lóerős, turbófeltöltéses motor dohog. A közel 12 millió forintért kínált unikum Design Edition változata pedig optikai különlegességeket is magában foglal. A speciális könynyűfém kerekek, a krómozott belső kilincsek és a titánutánzatú műszerfalborítás mellett szürke-kék vagy piros-fekete bőrkárpitozás is kérhető a kocsiba.
A motor nagy teljesítménye és hatalmas nyomatéka ellenére a 9-3 kabrió nem sportautó. A máig egyedien szép karosszéria szerkezetét jó egy évtizede tervezték, így a kocsi torziós merevsége nem áll a fiatalabb riválisok színvonalán. Ezt akkor vehetjük észre, amikor kanyarban forszírozzuk a tempót, mert ilyenkor a Saab hajlamos az orrát erősen kitolni az ívről. A vad hajsza helyett marad tehát a kellemes örömautózás – ez úgyis sokkal inkább illik a nyitott kocsihoz, mint a csikorgó gumik és a bömbölő motor. A 9-3 kabrió a különleges dizájn mellett egy sor kényelmi tétellel igyekszik kényeztetni utasait. A széria elektromos tetőmozgatás még ma sem minden vetélytársnál magától értetődő, mint ahogy az sem, hogy – vászontető ide, vászontető oda – ezzel a kocsival nyugodtan behajthatunk a gépi mosóba, nem fog beázni. A kabrióhoz képest meglepően tágas csomagtartó gombnyomásra nyílik, a CD-s hifi hangja pazar, s természetesen a harmadik és negyedik utasra is hárompontos öv és masszív fejtámla vigyáz.
A 9-3-as kabrió ízig-vérig Saab, ezért nem meglepő, hogy egynémely eredeti vonását átmentették az új sportszedánba is. Például a váltókar mögé szerelt gyújtáskapcsolót, illetve a nagy teljesítmény ellenére szerény étvágyat. A 205 lóerős kabrió tíz liternél is kevesebbet fogyasztott – igaz, csak akkor, ha megfelelően bántunk vele, azaz nem szilaj sportkocsiként, hanem megnyugtató tartalékokkal rendelkező luxusautóként használtuk.
Szén-monoxid keletkezett egy csepeli házban
