Jó az öreg a háznál

Lapunk hasábjain már beharangoztuk az új Saab 9-3 sportszedán érkezését. A régi modellsorozatból azonban csak a ferde hátú modellektől kell elköszönnünk, a vászontetős kabrió szerencsére még velünk marad.

Vadász Gabriella
2002. 08. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden évszaknak megvan a maga járműve. A tél és az esős évszak a terepjáróké és az összkerekes kocsiké, a nyár pedig a kabrióké. Idehaza manapság legalább tucatnyi ilyen modellt kínálnak, közöttük kétségkívül a Saab 9-3 a doyen. Ám éltes kora ellenére a svédek vászontetőse még mindig képes a megújulásra. Aktuális csúcsmodellje az Aero, amelynek orrában 205 lóerős, turbófeltöltéses motor dohog. A közel 12 millió forintért kínált unikum Design Edition változata pedig optikai különlegességeket is magában foglal. A speciális könynyűfém kerekek, a krómozott belső kilincsek és a titánutánzatú műszerfalborítás mellett szürke-kék vagy piros-fekete bőrkárpitozás is kérhető a kocsiba.
A motor nagy teljesítménye és hatalmas nyomatéka ellenére a 9-3 kabrió nem sportautó. A máig egyedien szép karosszéria szerkezetét jó egy évtizede tervezték, így a kocsi torziós merevsége nem áll a fiatalabb riválisok színvonalán. Ezt akkor vehetjük észre, amikor kanyarban forszírozzuk a tempót, mert ilyenkor a Saab hajlamos az orrát erősen kitolni az ívről. A vad hajsza helyett marad tehát a kellemes örömautózás – ez úgyis sokkal inkább illik a nyitott kocsihoz, mint a csikorgó gumik és a bömbölő motor. A 9-3 kabrió a különleges dizájn mellett egy sor kényelmi tétellel igyekszik kényeztetni utasait. A széria elektromos tetőmozgatás még ma sem minden vetélytársnál magától értetődő, mint ahogy az sem, hogy – vászontető ide, vászontető oda – ezzel a kocsival nyugodtan behajthatunk a gépi mosóba, nem fog beázni. A kabrióhoz képest meglepően tágas csomagtartó gombnyomásra nyílik, a CD-s hifi hangja pazar, s természetesen a harmadik és negyedik utasra is hárompontos öv és masszív fejtámla vigyáz.
A 9-3-as kabrió ízig-vérig Saab, ezért nem meglepő, hogy egynémely eredeti vonását átmentették az új sportszedánba is. Például a váltókar mögé szerelt gyújtáskapcsolót, illetve a nagy teljesítmény ellenére szerény étvágyat. A 205 lóerős kabrió tíz liternél is kevesebbet fogyasztott – igaz, csak akkor, ha megfelelően bántunk vele, azaz nem szilaj sportkocsiként, hanem megnyugtató tartalékokkal rendelkező luxusautóként használtuk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.