Meghalt a király, éljen a király!

Szeptemberben mutatkozik be az Audi vadonatúj zászlóshajója, a friss vonalakkal és hipermodern technikával felvértezett A8. Az előzetes információk alapján a minden szempontból tökéletesített utód várhatóan legalább olyan sikeres lesz, mint százezer példányban gyártott elődje.

Hajdu Imre
2002. 08. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyolc év folyamatos termelés után július 30-án legördült a neckarsulmi gyártósorról az utolsó Audi A8, egy ezüstszínű 2.8 Quattro. A teljes mértékben alumíniumkarosszériás autó rajongóinak azonban csak egy hónapot kell várniuk az új uralkodóra, az A8 második generációjára. A könnyű léptű óriás megfiatalodott a modellváltás során: stílusában az új – ámbár a konkurenseknél nagyságrendekkel hagyománytisztelőbb – márkaarculathoz igazodik. Különösen az A4-essel fedezhetők fel párhuzamok: valamivel robosztusabb kialakítása ellenére az orr-rész a megtévesztésig hasonlít a kompakt Audiéra. Hátul is lágyabbá váltak a formák, a hátsó lámpába tervezett, az A8 védjegyeként számon tartott függőleges tolatólámpa-betétet pedig vízszintes fehér sáv váltotta fel.
Az Audi mégsem csupán aktualizált megjelenésével készül meghódítani a vásárlókat. A gyár hangsúlyozottan sportos limuzint kívánt alkotni, és a nyers számadatokat elnézve ez sikerült is nekik. A dinamikus menetjellemzőkről hivatott gondoskodni a technológia-forradalmár elődéhez hasonló, ám annál jelentősen nagyobb torziós szilárdságú könynyűfém vázszerkezet, az ugyancsak az őstől megörökölt Quattro állandó négykerék-hajtás, az alumíniumelemekből készült futómű, valamint a bivalyerős motorok.
A luxuslimuzinhoz a gyártás kezdetekor két V8-as motor lesz rendelhető: már a kisebbik, 3,7 literes, nyolchengeres is 280 lóerőt termel, míg a 4,2-es csúcsverzió 335 lóerőt mozgósít. Az erőt természetesen automata váltómű viszi át a négy hajtott kerékre. A tekintélyes teljesítmények ismeretében érthető, hogy az Audi választása a fokozatmentes Multitronic váltó helyett a Tiptronic rendszerre esett. Ennek nem kevesebb mint hat fokozata között kézzel is válogathatunk, felárért akár a kormánykerékről.
Persze aligha szorul rá az Audi arra, hogy pluszpénzt kérjen el a bőrkötésű volánra helyezett váltógombokért. Sokkal inkább arról lehet szó, hogy a gyár így kíván különbséget tenni a potenciális vásárlók két típusa között. Aki ugyanis az A8-at sofőrös limuzinként szeretné használni, annak nyilván felesleges a kormányra helyezett váltó, aki pedig maga kívánja vezetni a pehelysúlyú behemótot, annak aligha okoz érvágást a vételár néhány ezrelékét kitevő többletköltség. Az Audi komfortos vagy sportos oldalának kidomborítására nemcsak a váltómű, de a speciális légrugózás is alkalmas: az adaptív pneumatikus rendszer három programja segítségével mindig a választott tempóhoz igazíthatjuk a felfüggesztés és a csillapítás karakterisztikáját.
A fényűző és tágas utastérben a legfontosabb újdonság a gyár által néhány éve már bemutatott, de sorozatgyártású modellbe most először beszerelt Multi Media Interface. A kombinált szórakoztató és információs elektronikai rendszer vezérlését egyetlen többfunkciós kezelőszervre bízták. A kiegészítő parancsgombokkal körbevett tárcsát az angolos eleganciájú, elnyújtott középkonzolon helyezték el, míg a rendszer óriási, szélesvásznú kijelzője a sallangmentes műszerfal közepén kapott helyet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.