Nyolc év folyamatos termelés után július 30-án legördült a neckarsulmi gyártósorról az utolsó Audi A8, egy ezüstszínű 2.8 Quattro. A teljes mértékben alumíniumkarosszériás autó rajongóinak azonban csak egy hónapot kell várniuk az új uralkodóra, az A8 második generációjára. A könnyű léptű óriás megfiatalodott a modellváltás során: stílusában az új – ámbár a konkurenseknél nagyságrendekkel hagyománytisztelőbb – márkaarculathoz igazodik. Különösen az A4-essel fedezhetők fel párhuzamok: valamivel robosztusabb kialakítása ellenére az orr-rész a megtévesztésig hasonlít a kompakt Audiéra. Hátul is lágyabbá váltak a formák, a hátsó lámpába tervezett, az A8 védjegyeként számon tartott függőleges tolatólámpa-betétet pedig vízszintes fehér sáv váltotta fel.
Az Audi mégsem csupán aktualizált megjelenésével készül meghódítani a vásárlókat. A gyár hangsúlyozottan sportos limuzint kívánt alkotni, és a nyers számadatokat elnézve ez sikerült is nekik. A dinamikus menetjellemzőkről hivatott gondoskodni a technológia-forradalmár elődéhez hasonló, ám annál jelentősen nagyobb torziós szilárdságú könynyűfém vázszerkezet, az ugyancsak az őstől megörökölt Quattro állandó négykerék-hajtás, az alumíniumelemekből készült futómű, valamint a bivalyerős motorok.
A luxuslimuzinhoz a gyártás kezdetekor két V8-as motor lesz rendelhető: már a kisebbik, 3,7 literes, nyolchengeres is 280 lóerőt termel, míg a 4,2-es csúcsverzió 335 lóerőt mozgósít. Az erőt természetesen automata váltómű viszi át a négy hajtott kerékre. A tekintélyes teljesítmények ismeretében érthető, hogy az Audi választása a fokozatmentes Multitronic váltó helyett a Tiptronic rendszerre esett. Ennek nem kevesebb mint hat fokozata között kézzel is válogathatunk, felárért akár a kormánykerékről.
Persze aligha szorul rá az Audi arra, hogy pluszpénzt kérjen el a bőrkötésű volánra helyezett váltógombokért. Sokkal inkább arról lehet szó, hogy a gyár így kíván különbséget tenni a potenciális vásárlók két típusa között. Aki ugyanis az A8-at sofőrös limuzinként szeretné használni, annak nyilván felesleges a kormányra helyezett váltó, aki pedig maga kívánja vezetni a pehelysúlyú behemótot, annak aligha okoz érvágást a vételár néhány ezrelékét kitevő többletköltség. Az Audi komfortos vagy sportos oldalának kidomborítására nemcsak a váltómű, de a speciális légrugózás is alkalmas: az adaptív pneumatikus rendszer három programja segítségével mindig a választott tempóhoz igazíthatjuk a felfüggesztés és a csillapítás karakterisztikáját.
A fényűző és tágas utastérben a legfontosabb újdonság a gyár által néhány éve már bemutatott, de sorozatgyártású modellbe most először beszerelt Multi Media Interface. A kombinált szórakoztató és információs elektronikai rendszer vezérlését egyetlen többfunkciós kezelőszervre bízták. A kiegészítő parancsgombokkal körbevett tárcsát az angolos eleganciájú, elnyújtott középkonzolon helyezték el, míg a rendszer óriási, szélesvásznú kijelzője a sallangmentes műszerfal közepén kapott helyet.
Ronnie O’Sullivan elvesztette a 137 milliót érő frémet
