Piacvezető az OTP pénztára

Az első fél évben az OTP Lakás-takarékpénztár Rt. nagyjából 400 ezer ügyféllel rendelkezett – derült ki a társaság tegnapi sajtótájékoztatóján. A cég a szerződések darabszámát tekintve 52 százalékos részesedéssel abszolút piacvezető.

MTI
2002. 08. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Őrzi piacvezető szerepét az OTP Lakás-takarékpénztár Rt.: az idén a félév végéig 21 847 ügyfélnek 18 milliárd forintos öszszeget utaltak ki, és több mint 9600 hitelszerződést kötöttek, 4,3 milliárd forint értékben.
Az első fél évben a mintegy 400 ezer ügyféllel rendelkező lakás-takarékpénztár a szerződések darabszámát tekintve 52 százalékos részesedéssel abszolút piacvezető, a betétállományt tekintve 49 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A társaság mérlegfőösszege június 30-án 54 milliárd forintot tett ki, ami megegyezik a tavalyi egész éves mérlegfőösszeggel. A több mint 360 ezres szerződés összege meghaladja a 230 milliárd forintot.
Az első fél év végén a társaság 997 millió forint adózatlan nyereséget könyvelt el, amely 10 százalékkal haladja meg a tavalyi év azonos időszakát. A kiutalási időszak első tapasztalatai alapján a vezetők elismerték, hogy az ügyfelek egy része nem ismeri pontosan a szerződéses összeg kiutalásának feltételeit, ezért az OTP Lakástakarékpénztár Rt. a jövőben megújítja ügyféllevelezését és nagyobb hangsúlyt fektet a kiutalás feltételeinek ismertetésére. Hegedűs Éva elnök a lakás-takarék-pénztárakról szóló törvény várható módosításáról optimistán nyilatkozott.
A pénztárak egyesülete egyebek között azt szeretné elérni, hogy az állami támogatás legfelső határa a jelenleg érvényes éves 36 ezer forintról 54 ezer forintra emelkedjen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.