Újraindítják a Széchenyi-tervet
Újraindítják a Széchenyi-tervet jövőre, a korábbiaknál szűkebb körben, célirányosabban és átláthatóbban – jelentette ki tegnap Medgyessy Péter miniszterelnök egy gazdasági fórumon Győrött. A miniszterelnök hangoztatta: a kormány nem akarja elvetni a Széchenyi-tervet. A pályázati kiírásokat a tervek szerint néhány területre koncentrálják, így elsősorban a kis- és középvállalkozásokra. A kormányfő hozzátette: a termálturizmus prioritást élvez a továbbiakban is. (MTI)
Romlott a cégek várakozása
Egy év alatt öt százalékot veszített értékéből a TOP–100 konjunktúraindex. Az Ecostat gazdaságelemző adatai szerint a tavaly augusztusi hatvan százalékról az idén augusztusra 55-re esett vissza a cégek várakozásait jelző mérőszám. A kis- és középvállalati szektorban egy hónap alatt 1,9 százalékkal esett az index. (MTI)
Berlin új repteret kap
Várhatóan 1,7 milliárd euróba kerül majd a Berlin–Brandenburg International repülőtér kiépítése, és a pénzt részben illetékből gyűjtik össze: áprilistól minden jegyet három euróval terhelnek meg. A berlin–schönefeldiből kialakításra kerülő új repülőteret a tervek szerint 2004 második felében kezdik el építeni. A jogi hercehurcák és a tiltakozások miatt nem kizárt az építkezés elhalasztása: eddig csaknem hetvenezer állampolgár emelt kifogást a szuperberuházás ellen. A német fővárosban jelenleg három repülőtér üzemel. A Tegelt és a Tempelhofot fokozatosan bezárják majd. (MTI)
Finomítani kell a hírközlési törvényt
A hírközlési törvény finomítására van szükség, mert a távközlés liberalizációja nyomán a szolgáltatás árai nem váltak olcsóbbá, a verseny nem hozott kedvező változást a felhasználóknál – közölte tegnap egy távközlési konferencián Binder László, a Magyar Elektronikai és Infokommunikációs Szövetség elnöke. A szakember kifejtette: a jogszabályok ellentmondásai következtében a Matáv továbbra is képes megőrizni pozícióit, az alternatív szolgáltatók gyakorlatilag nem tudnak a piacon új kínálattal megjelenni. (MTI)
Malév: árcsökkentés
A Malév Rt. is csökkenti londoni járatainak árait – közölte tegnap Krebsz Adrien, a légitársaság szóvivője. A magyar légitársaság ezzel követi a British Airways (BA) szerdán bejelentett akcióját. Krebsz Adrien hangsúlyozta, hogy a Malév a BA-val azonos feltételek mellett kínálja a jövőben a jegyeket Londonba. Ezek alapján a legolcsóbb Malév-jegy várhatóan 54 ezer forint körül lesz. (MTI)
A Bécem beszünteti a kőlisztgyártást
A Bécem Kőlisztgyártó Vagyonkezelő és Szolgáltató Rt. ősz végére teljesen megszünteti kőlisztgyártási tevékenységét – jelentette be tegnap Gombás Zoltán, a társaság gazdasági igazgatója. A Bécem Rt. igazgatósága több mint egy évvel ezelőtt a bélapátfalvai cementgyár bezárása után döntött arról, hogy belekezd a kőliszt-gyártásba. (MTI)
A Toyota kínai tervei
A Toyota Motor, Japán vezető autógyártója a legjelentősebb kínai járműipari vállalkozással stratégiai partnerkapcsolatot létesített, melynek értelmében az évtized végére évi 300-400 ezer autó gyártására alkalmas kapacitást hoznak létre és a kínai autópiac tíz százalékának megszerzését célozzák meg. A beruházási igény jóval egymilliárd dollár felett lesz. (MTI)
Szén-monoxid keletkezett egy csepeli házban
