Nagyobb lesz a Suzuki-üzem
Földterületet vásárolt a Magyar Suzuki Rt. az esztergomi önkormányzattól. A japán vállalat 14,5 hektárt vett meg 3200 forintos négyzetméterenkénti áron a város ipari parkjában, közvetlenül az autógyár szomszédságában. A területvásárlás – melynek révén mintegy másfélszeresére nő az autógyár jelenlegi ipartelepe – célja az, hogy a Suzuki bővítse autógyárát, mivel az esztergomi üzemben jövőre új modell próbagyártását kezdik meg.
Gyári tulajdonban
Tulajdonosváltás történt a Kia Motor Hungary Kft.-nél. Az új tulajdonos maga a koreai gyár lett, illetve annak európai központja, amely megvásárolta a japán Itochu cégtől annak csehországi, ausztriai – és vele együtt magyarországi – érdekeltségeit. A cég szerint a tulajdonosváltás egyben üzletpolitikai váltással is jár. A koreaiak a jövőben szélesíteni szeretnék személyautó-kínálatukat, de népszerű kisteherautóik révén továbbra is meghatározó szereplő kívánnak maradni a haszonjárműpiacnak. A Kia ebben az évben öt új modell bevezetését tervezi, és ezzel egy időben a magyarországi kínálat is bővül: már itthon is kapható – akár V6-os motorral – a Magentis limuzin.
Új Peugeot-szalon
Két héten belül megnyitják a siófoki Peugeot Máté autószalont, amivel kereken negyvenre nő a magyarországi Peugeot-szalonok száma. A mintegy 300 millió forintos befektetéssel felépített, 1500 négyzetméteres kereskedésben a bemutatótermen és az irodákon kívül 14 állásos szervizkomplexumot alakítottak ki. A létesítmény tulajdonosa, Máté Márton a település üdülőközponti jellegére építve újfajta marketingakciókkal szeretné szélesíteni a Peugeot-vásárlók, illetve a szalon szolgáltatását igénybe vevők körét.
Terjeszkedik a Bosch
Új beruházásba kezd a hatvani ipari parkban a Robert Bosch Elektronikai Kft.: szeptemberben 12 milliárd forintot költenek arra, hogy a már meglévő 20 ezer négyzetméter alapterületű gyárépület mellé hasonló méretű üzemcsarnokot építsenek. Ezzel a hatvani üzem a cégcsoport harmadik legnagyobb gyártóbázisává válik Európában. A Magyarországon 1998 óta működő vállalat árbevétele 2000-ben 9,3 milliárd forint volt; ez az összeg az elmúlt évben elérte a 29,3 milliárdot, az idei üzleti tervben pedig már 35 milliárd forint szerepel.
Kevesebb kén kell
Hetvenmilliárd forintot költ új beruházásokra a Mol Rt. az elkövetkezendő két év során. A cég azért szánta el magát e komoly kiadásra, mert a magyarországi üzemanyagok magas kéntartalmuk miatt jelenleg nem felelnek meg az Európai Unió 2005-től szigorodó környezetvédelmi előírásainak. Annak érdekében, hogy a Mol Rt. által forgalmazott üzemanyagok kéntartalma az EU elvárásainak megfelelő szintre csökkenhessen, az olajipari társaság még az idén megkezdi egy kéntelenítő és egy hidrogéngyár építését Százhalombattán.
Ronnie O’Sullivan elvesztette a 137 milliót érő frémet
