Újabb vevő a Daewoonál
A világ legnagyobb kalapgyártója, a Young An Hat Co. vásárolja meg a dél-koreai Daewoo Motor buszgyártó részlegét. Az ugyancsak dél-koreai vevő mintegy 116 millió dollárnyi vételárat fizet az évi ötezer nagy autóbusz előállítására alkalmas, 950 főt foglalkoztató gyárért. Az adásvételre azért került sor, mert a Daewoo-csoport 1998-ban bekövetkezett csődjét követően a hitelezők az autóipari részleg eladása mellett döntöttek, így idén áprilisban már 400 millió dollárért el is adtak a General Motorsnak jó néhány üzemet, s most a buszüzemágra is sor került. A dél-koreai és kínai gyárakban előállított buszokat a Young An Hat főként a fejlődő ázsiai országokban kívánja értékesíteni.
Válságban a Fiat
A Fiat az egy évvel korábbi 190 millió euró nettó nyereséggel szemben 34 millió eurós nettó veszteséget szenvedett el az idei második negyedévben, amely már a harmadik egymást követő veszteséges negyedév volt. A vállalat nettó adóssága ugyanakkor csökkent, miután a Fiat 774 millió euróért eladta a Ferrari 34 százalékát a Mediobanca befektetési banknak. Az olasz ipari csoport nyolc év után először a múlt év egészében is veszteséges volt, amit az autógyártás okozott. A Fiat elsősorban európai riválisaival, a francia Renault-val és PSA-val szemben veszített piacot. A nagy reményekkel piacra dobott Stilo idei értékesítési prognózisát a Fiat már korábban lefelé, 350 ezerről 280 ezerre módosította.
Nyomatékforradalom
A Visteon olyan innovatív technológiát fejlesztett ki, amely a blokk módosítása nélkül jelentős mértékben növelheti a dízel- és benzinmotorok forgatónyomatékát. A V-TES névre keresztelt, mindössze 5 kilogramm tömegű szerkezet lelke egy kifinomult, számítógép- vezérlésű elektromos kompresszor, amely kiküszöböli a hagyományos feltöltési megoldások legfőbb hátrányait: a lassú reakcióidőt, illetve a számottevő többletfogyasztást. A Visteon szerint az 1998 óta fejlesztés alatt álló rendszer az évtized közepére sorozatgyártásra kerülhet, és 2008-ra akár vadonatúj motorok fejlesztési alapjául is szolgálhat. A gyári kísérletek során a V-TES rendszert egy 1,2 literes benzinmotorra szerelve 30-40 százalékos nyomatéknövekedést értek el. Az apró motor gyorsítási képessége megközelítette egy 1,8 literes hajtóművét, miközben a fogyasztás változatlan maradt.
Kompakt VW-egyterű
A Volkswagen is beszáll a kompakt buszlimuzinok versenyébe. A következő Golf műszaki alapjára épített Touran jövő nyáron érkezik, és öt üléssel is 600 literes lesz a raktere. A konzervatív stílusú egyterű akár hét üléssel is rendelhető lesz, külső méretei valamivel felülmúlják majd az Opel Zafiráét. Várhatóan a Seat is megkapja a maga Golf-platformon alapuló buszlimuzinját, nem lesz ugyanakkor ©koda egyterű: a cseh márka a jövőben a mini és kompakt kombik terén élvez majd exkluzivitást a Volkswagen-csoporton belül.
M1-es autópálya: Lázár János elárulta, mikor kezdődik a hatsávosítás
