Röviden

–
2002. 08. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb vevő a Daewoonál
A világ legnagyobb kalapgyártója, a Young An Hat Co. vásárolja meg a dél-koreai Daewoo Motor buszgyártó részlegét. Az ugyancsak dél-koreai vevő mintegy 116 millió dollárnyi vételárat fizet az évi ötezer nagy autóbusz előállítására alkalmas, 950 főt foglalkoztató gyárért. Az adásvételre azért került sor, mert a Daewoo-csoport 1998-ban bekövetkezett csődjét követően a hitelezők az autóipari részleg eladása mellett döntöttek, így idén áprilisban már 400 millió dollárért el is adtak a General Motorsnak jó néhány üzemet, s most a buszüzemágra is sor került. A dél-koreai és kínai gyárakban előállított buszokat a Young An Hat főként a fejlődő ázsiai országokban kívánja értékesíteni.

Válságban a Fiat
A Fiat az egy évvel korábbi 190 millió euró nettó nyereséggel szemben 34 millió eurós nettó veszteséget szenvedett el az idei második negyedévben, amely már a harmadik egymást követő veszteséges negyedév volt. A vállalat nettó adóssága ugyanakkor csökkent, miután a Fiat 774 millió euróért eladta a Ferrari 34 százalékát a Mediobanca befektetési banknak. Az olasz ipari csoport nyolc év után először a múlt év egészében is veszteséges volt, amit az autógyártás okozott. A Fiat elsősorban európai riválisaival, a francia Renault-val és PSA-val szemben veszített piacot. A nagy reményekkel piacra dobott Stilo idei értékesítési prognózisát a Fiat már korábban lefelé, 350 ezerről 280 ezerre módosította.

Nyomatékforradalom
A Visteon olyan innovatív technológiát fejlesztett ki, amely a blokk módosítása nélkül jelentős mértékben növelheti a dízel- és benzinmotorok forgatónyomatékát. A V-TES névre keresztelt, mindössze 5 kilogramm tömegű szerkezet lelke egy kifinomult, számítógép- vezérlésű elektromos kompresszor, amely kiküszöböli a hagyományos feltöltési megoldások legfőbb hátrányait: a lassú reakcióidőt, illetve a számottevő többletfogyasztást. A Visteon szerint az 1998 óta fejlesztés alatt álló rendszer az évtized közepére sorozatgyártásra kerülhet, és 2008-ra akár vadonatúj motorok fejlesztési alapjául is szolgálhat. A gyári kísérletek során a V-TES rendszert egy 1,2 literes benzinmotorra szerelve 30-40 százalékos nyomatéknövekedést értek el. Az apró motor gyorsítási képessége megközelítette egy 1,8 literes hajtóművét, miközben a fogyasztás változatlan maradt.

Kompakt VW-egyterű
A Volkswagen is beszáll a kompakt buszlimuzinok versenyébe. A következő Golf műszaki alapjára épített Touran jövő nyáron érkezik, és öt üléssel is 600 literes lesz a raktere. A konzervatív stílusú egyterű akár hét üléssel is rendelhető lesz, külső méretei valamivel felülmúlják majd az Opel Zafiráét. Várhatóan a Seat is megkapja a maga Golf-platformon alapuló buszlimuzinját, nem lesz ugyanakkor ©koda egyterű: a cseh márka a jövőben a mini és kompakt kombik terén élvez majd exkluzivitást a Volkswagen-csoporton belül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.