A Dunaferr tervei

Elkészült a Dunaferr Rt. középtávú stratégiai terve, amit ezen a héten ismertetnek a részvénytársaságon belül – értesült lapunk. A részletekről annyit tudni, hogy a tervek szerint három lépcsőben adnak el bizonyos vállalkozásokat. Így erre a sorsra juthatnak az informatikai cégek, például a Ferrinfo Kft., és a Compferr Kft., illetve a DFK Karbantartó leányvállalat.

Hunyor Erna
2002. 09. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Korábban Hónig Péter, a Dunaferr Rt. elnök-vezérigazgatója lapunknak elmondta: a társaságnak vannak tartalékai, és nincs csődhelyzetben. Az államnak mint tulajdonosnak célja, hogy eredményessé tegye a vállalatot. Ennek érdekében szeptemberig középtávú stratégiát kell készíteniük, melyet – Kálmán András polgármesterrel, Dunaújváros MSZP-s országgyűlési képviselőjével együtt – szeretnének a város fejlesztési céljaival is összehangolni, hogy októberben egy, az egész térségre vonatkozó csomagot tárgyalhasson a kormány.
Hónig úgy vélte: az eredmények javításához azonban változtatni kell a Dunaferr eddigi kereskedelempolitikáján is. Létszámleépítést nem tervez, de hangsúlyozta, hogy munka nélkül senki nem vihet haza fizetést a vasműből. Ezzel együtt ésszerűsíteni kívánja az acélmű struktúráját, át-, illetve visszaszervezni a Dunaferr tulajdonában álló társaságokat. Ezzel van összhangban a stratégiai terv háromlépcsős vállalateladási koncepciója is. – A privatizáció célja, hogy a vevő ne piacot, hanem működő céget vegyen, s azt hosszú távon fenntartsa – mondta.
Az elnök-vezérigazgató korábban azt is közölte, hogy a középtávú stratégiai terv alapjául a Boston Consulting Group (BCG) által a Tóth László vezérigazgató megbízásából készített jelentés szolgál. A középtávú stratégián a BCG munkatársai és a vállalat menedzsmentje együtt dolgozott. A tanulmány célja, hogy egy olyan eredményes vállalatot hozzanak létre a jelentés megállapításainak figyelembevételével, amely ipari tevékenységet is vonz maga köré, és hosszú távon rentábilissá teszi az acélművet. A 2003 végére prognosztizált privatizáció miatt is elengedhetetlen úgy felöltöztetni a „menyaszszonyt”, hogy az mihamarabb elkeljen.
A múlt hét közepén személyi kérdésekről is döntöttek a Dunaferr Portolan Kft. (amely cég többek között a nyersanyagok és késztermékek forgalmazásában egyaránt jelentős szerepet vállaló kikötőt működteti a Szalki-szigeten) taggyűlésének résztvevői. Így visszahívták tisztségéből a cég februárban kinevezett ügyvezetőjét, Fehér Andort, s helyére Ficsúr Józsefet, a Dunaferr Rt. eddigi kontrollingigazgatóját választották.
Mint ismert, a közelmúltban eredménytelennek nyilvánították az erre a posztra kiírt pályázatot, s Hónig Péter úgy döntött: saját hatáskörbe rendeli – Somlai Tibor vállalatfejlesztési vezérigazgató-helyettes után immár másodszor – a kereskedelmi vezérigazgató-helyettes megválasztásának jogát is. Pénteken Hónig Péter szeptember 9-i határidővel kinevezte kereskedelmi vezérigazgató-helyettesnek Suri Józsefet, az Exact Kft. ügyvezetőjét. Az interneten elérhető információk tanúsága szerint a Skandináviából származó Exact informatikai céget saját országában piacvezetőként tartják számon. Világszerte eddig körülbelül százezer licencet adtak el, a cég holdinggá nőtte ki magát, ma már 1200 alkalmazottal rendelkezik. Az Exact Magyarország Kft.-t 1996. március 21-én alapították, miután a holland cég az Exactot addig forgalmazó OSB InfoSystems Kft. százszázalékos tulajdonosa lett.
Dunaújvárosi hírek szerint azért nem a pályázók közül választottak új vezetőt erre a posztra, mert éles harc dúlt arról, hogy szakmai vagy politikai alapon döntsenek-e a személyi kérdésben. A polgármester és Horváth István, a korábbi elnök-vezérigazgató mindenképpen a „saját emberét” kívánta pozícióhoz juttatni, ám végül Hónig Péter elképzelése kerekedett felül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.