Dokumentumokkal igazolta a West Travel képviselője tegnap a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban, hogy a kérdéses számlákat a csoport indulása előtt rendezték. Eközben a biztosító indézkedése nyomán rendeződött az ötvenegy magyar turista helyzete. Átutalták a görög partner által követelt összeget és elküldték a szállásadóknak a bank garanciavállalását, így a Görögországban nyaralóknak nem kell idő előtt visszatérniük, és remélhetően nem lesz részük több zaklatásban – nyilatkozta lapunknak Sipos József, az Allianz Hungária Biztosító Rt. kommunikációs igazgatója. Hozzátette: némely esetben az Allianz csoport helyi tagjának a segítségére is szükség volt ahhoz, hogy az utasokat ne költöztessék ki szállásukról. Mint arról beszámoltunk, az anyagi nehézségeit bejelentő céget augusztus 14-én felfüggesztették, majd 23-án hivatalból azonnali hatállyal törölték az utazásszervező cégek listájáról.
A West Travelt tegnap reggel szólította fel görög partnere: fizessen még 12 808 eurót, különben utcára kerülnek a Paralián és Olimpic Beachen nyaraló magyar turisták. Némi vita után végül 4000 euróban sikerült megállapodniuk – nyilatkozta lapunknak Sárvári Krisztina, a West ügyvezető igazgatója.
A West ügyvezető igazgatója szerint a görög partnerek jogosulatlan számlákat nyújtottak be, kihasználva, hogy külföldön nyaraló turistái miatt a magyar fél kényszerhelyzetbe került. A görög partner így, kevéssé etikus módon kívánja pótolni az elmaradt utak miatti jövedelemkiesését. Az ügyvezető hozzátette: a turisták csak azután indulhattak útnak, hogy költségeiket – szállás, étkezés, transzfer – szerződés szerint kifizették. Az ügyvezető szerint ez az utolsó csoport, amely a West Travel szervezésében külföldön tartózkodik.
A cég felfüggesztése óta az utaztatói felelősségbiztosítási szerződés alapján az Allianz Hungária biztosító kis híján ötszáz esetben nyújtott segítséget a kint tartózkodóknak, úgy, hogy a turisták talán észre sem vették. Így eddig nem került sor sem a programok szűkítésére, sem a turisták kilakoltatására – tájékoztatta lapunkat Sipos József kommunikációs igazgató. A felelősségbiztosítás összege 98 millió forint.
A biztosítótársasághoz eddig négyszáznál több kárigény érkezett olyanoktól, akik már befizették az előleget vagy az utazás költségeit, és nem utazhattak el. A West Travel korábban átadta a biztosítónak külföldön tartózkodó utasai listáját, amelyen viszont ez a csoport nem szerepelt.
A kommunikációs igazgató hozzátette: a mostani váratlan események ellenére úgy vélik, a szerződés által biztosított összeg elég ahhoz, hogy minden károsultat kárpótoljanak. Úgy tűnik, a jövő héten a biztosító megkezdi a kárigények összesítését és jogosságuk ellenőrzését. A jogosultak igényük szerint – postán vagy bankszámlájukra – kapják a kártérítés összegét.
A lapértesülésekkel kapcsolatban, amelyek szerint a cég felfüggesztése után is árusított utakat, a kommunikációs igazgató felhívta a figyelmet arra, hogy törvénytelen, ha egy a cégnyilvántartásból törölt utazási iroda utaztatói tevékenységet végez. Ezért a West Travel nevében szervezett utakon mindenki csak saját felelősségére és kárára vesz részt.
A West Travel képviselője bemutatta a görögországi csoport kifizetett számláit – tájékoztatta lapunkat Andor Györgyné, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Engedélyezési és Közigazgatási Hivatalának főosztályvezetője. Hozzátette: több irodát magával rántott volna, és az egész piacot megrendíthette volna, ha korábban, már felfüggesztésekor nyilvánosságra kerül a West Travel csődje. Mint mondta, a mostani kárnak többszöröse keletkezett volna, hiszen augusztus közepén több száz turista tartózkodott külföldön.
Tüntetők várták Balatonalmádiban Magyar Pétert, aki a testőreiről és a külföldi támogatásról is hazudozott - videó