Útavatás Kaposvárott

Már csak egy alig hét kilométeres szakasz hiányzik abból a húsz kilométeres útból, amely északról kerüli el Kaposvárt, és amelynek műtárgyai a kétszer két sávos – a majdani M9-es – gyorsforgalmi úthoz is elkészültek. Tegnap forgalomba helyezték a 61-es számú főút Kaposvárt elkerülő 8,5 kilométeres szakaszát, amely a Balaton felé tartó tranzitforgalomtól is mentesíti a várost. Az 5,3 milliárdos útberuházás átadásán – a meghívás ellenére – a közlekedési tárca nem képviseltette magát.

2002. 10. 25. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kifogástalan munkát végzett a beruházást irányító Vegyépszer Rt., amely alvállalkozóival négy műtárgyat, köztük a Kapos folyón átívelő hidat, is megépített a Kaposvár melletti Sántos község és a somogyi megyeszékhelyet Szántóddal összekötő úton. A Dunaföldvár felől érkező autósokat Taszár után egy körforgalom tereli az elkerülőútra, és a Pécs–Sásd felől érkezőknek sem kell bemenniük Kaposvárra, ha a Balatonhoz vagy Nagykanizsán át a horvát határ felé igyekeznek. A legjobban természetesen a megyeszékhely lakói örülnek a tehermentesítőnek, mivel a város északi részét átszelő, négysávos 61-es úton lényegesen csökken majd a forgalom, a zaj- és a szennyezőanyag-kibocsátás.
Szita Károly polgármester azért is nevezte jelentősnek az új útszakaszt, mert, mint mondta, annak minden bizonnyal „tőkevonzó szerepe is lesz”. Kaposvár harmadik ipari parkjától ugyanis mindössze néhány száz méterre fut az útszakasz, és a polgári repülés feltételeinek megteremtésére készülő Taszár számára sem közömbös, hogy könnyebb lesz-e közúton a repülőtér megközelítése. – Az együttesen 17 milliárdos beruházás a majdani M9-es mellett, a Siófok–Kiliti–Kaposvár–Pécs közötti, ugyancsak gyorsforgalmi útként tervezett M65-ös szempontjából is jelentős állomás – hangzott el az útátadó ünnepségen.
*
Finisben az M7-es. Harmincnyolc elkerülőúton dolgozik a Magyar Autópálya-építő konzorcium, ebből négynél az előkészítő munkálatok folynak, a többi készültsége 25-30 százalékos – mondta lapunknak Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese. Hozzáfűzte: egyiknél sincsenek lemaradásban az építők. Ez idő szerint a Dunántúlon Hosszúhetény és Pereszteg térségében, a 8-as főút egyik szakaszán, Győrnél a pápai elkerülőútnál és Tapolcánál serénykednek az útépítők.
Jó ütemben halad a két autópálya építése is, most az M3-as és az M7-es „felöltöztetése” és az utak mentén a növénytelepítés ad munkát. Határidő előtt megtörténik az M3-as forgalomba helyezése, és az M7-es minden szakaszát átadják novemberben. A jövő hónap első vagy második hetében az M7-es bal pályájának 45–51. kilométer közötti (Székesfehérvár melletti) szakasza kivételével – ahol is a hidak átépítése is szükségessé vált – minden szakasz elkészül. Ez utóbbi november végi átadásával befejeződik az M7-esen végzett kétéves munka – közölte Farkas László.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.