A 7-es főúton Budapestről Nagykanizsa felé tartó, lengyel zarándokokat szállító autóbusz Balatonszentgyörgynél, a 7-es, a 68-as és a 76-os út kereszteződésében kiépített körforgalomban július 1-jén, éjjel negyed kettőkor kisodródott, a jobb oldalára dőlt, az árokba csapódott, és a tetejére borulva állapodott meg. Mint arról beszámoltunk, a baleset következtében az autóbusz ötven utasa közül 19 a helyszínen, a busz vezetője a kórházban meghalt, 21 fő súlyos, tíz könnyű sérülést szenvedett.
A tragédia okának felderítésére a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság rendkívül sokoldalú vizsgálatot végzett el, egyebek között európai uniós szakvéleményeket is beszerzett és meghallgatott 35 tanút. A vizsgálat eredményeként megállapítható, hogy az autóbusz vezetője, W. K. ötvenéves lengyel állampolgár (aki egyébként már harmincéves autóbusz-vezetői gyakorlattal rendelkezett) megszegte a KRESZ azon rendelkezését, amely szerint a közlekedésben részt vevő köteles a közúti jelzések rendelkezésének eleget tenni. A sofőr nem vette figyelembe a jól kitáblázott körforgalmú csomópontot előrejelző sebességkorlátozást, és túllépve az előírt, óránkénti 60 kilométeres sebességet, 83-84 kilométeres tempóban hajtott be a körforgalomba. Ezzel – hangzott el a sajtótájékoztatón – halálos tömegszerencsétlenséget okozott.
Miként megírtuk, a sofőr néhány nappal a tragédia után a Pécsi Orvostudományi Egyetem négyszáz ágyas klinikáján elhunyt, így a büntethetőséget megszüntető okból a megyei rendőr-főkapitányság a gépkocsivezető ügyében a nyomozást november 1-jén megszüntette.
Tóth János ezredes a sajtótájékoztatón emlékeztetett: az utóbbi tíz évben történt öt tömeges autóbusz-szerencsétlenségből négy Somogyban történt. Figyelmeztető jel, hogy a legutóbbi ott következett be, ahol a körforgalom 1997-ben történt korszerűsítése óta egyetlen baleset sem fordult elő.
A reggeli csúcsban hibásodott meg az M2-es metró Budapesten