Jövőre emelkednek a balatoni tarifák

2002. 12. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elkerülhetetlen a közcélú hajózás inflációs tarifaemelése január 1-jétől. A hajójegyek ára hat százalékkal nő, a kompok viteldíja pedig az ideinél öt százalékkal lesz magasabb – nyilatkozta Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási (BH) Rt. vezérigazgatója. Így aki idén 480 forintért hajózott át Fonyódról Badacsonyba, jövő nyárra 540 forintot fizet az útért, a Siófok–
Füred közti hajóút 760 helyett 800 forintba kerül, a tihanyi hajóállomáson pedig nem 840, hanem 900 forintot kell lerónunk egy Keszthelyig szóló jegyért.
A kompátkelés tarifái is változnak. A szántódi vagy a tihanyi révben 300 forintért válthatunk menetjegyet, a kerékpárt 240, a személygépkocsit 970, az autóbuszt pedig 4800 forintért szállítja át a túlpartra a Kossuth vagy a Széchenyi komphajó. Lakókocsival 4800 forintért gurulhatunk fel a kompra. Jövőre viszont (közkívánatra) kompbérletet is vásárolhatnak a gyakran utazók. A hatvan útra szóló bérlet személyenként 12 600 forintba kerül, az ugyancsak hatvan útra szóló személygépkocsi-bérlet (amiben a vezető jegyára is benne van) 53 340 forint lesz.
Az adótörvények változása miatt 2003-tól nőnek a vitorláskikötés díjai is a tónál. Az úgynevezett árbocos parkolók használatát ugyanis januártól az eddigi 12 helyett 25 százalékos áfa terheli – magyarázta Grófné Horváth Ilona, a BH Rt. gazdasági igazgatója. Az összkomfortos balatoni kikötőkben – például Lellén, Földváron vagy Szigligeten egy kisebb, 2,5-3 méter széles hajó évi parkolási díja 160 ezerről 201 ezerre emelkedik, egy nagyobb, 4,5-5 méteres luxus vitorlás tulajdonosa pedig 488 ezer forintért tudhatja egész évben biztonságban a vízi sporteszközét.
A kisebb vitorlások tulajdonosai elviselhetetlennek tartják az új kikötőbérleti díjakat. Az egyik kishajó-tulajdonos lapunknak azt mondta: „vándorhajósnak áll.” Utánfutóval vontatja majd árbocosát, és a tó körüli olcsóbb kikötőkben tölt el néhány hetet. A nádasokban ugyanis szintén nem lehet parkoltatni a hajókat, mert a balatoni vízügyi igazgatóság a jogszabályok miatt szigorúan megbünteti az ott ért vízi járműveket.
A hajóstársaság részben saját és a helyi önkormányzatok, részben a turizmusfejlesztési forrásokból és pályázati pénzből a következő tíz évben tíz új vitorláskikötő építését tervezi, és bővítené a meglévőket is. A keszthelyi jachtparkoló megnyitása például bő félmilliárdba, a siófoki pedig várhatóan egymilliárd forintba kerül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.