Elkerülhetetlen a közcélú hajózás inflációs tarifaemelése január 1-jétől. A hajójegyek ára hat százalékkal nő, a kompok viteldíja pedig az ideinél öt százalékkal lesz magasabb – nyilatkozta Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási (BH) Rt. vezérigazgatója. Így aki idén 480 forintért hajózott át Fonyódról Badacsonyba, jövő nyárra 540 forintot fizet az útért, a Siófok–
Füred közti hajóút 760 helyett 800 forintba kerül, a tihanyi hajóállomáson pedig nem 840, hanem 900 forintot kell lerónunk egy Keszthelyig szóló jegyért.
A kompátkelés tarifái is változnak. A szántódi vagy a tihanyi révben 300 forintért válthatunk menetjegyet, a kerékpárt 240, a személygépkocsit 970, az autóbuszt pedig 4800 forintért szállítja át a túlpartra a Kossuth vagy a Széchenyi komphajó. Lakókocsival 4800 forintért gurulhatunk fel a kompra. Jövőre viszont (közkívánatra) kompbérletet is vásárolhatnak a gyakran utazók. A hatvan útra szóló bérlet személyenként 12 600 forintba kerül, az ugyancsak hatvan útra szóló személygépkocsi-bérlet (amiben a vezető jegyára is benne van) 53 340 forint lesz.
Az adótörvények változása miatt 2003-tól nőnek a vitorláskikötés díjai is a tónál. Az úgynevezett árbocos parkolók használatát ugyanis januártól az eddigi 12 helyett 25 százalékos áfa terheli – magyarázta Grófné Horváth Ilona, a BH Rt. gazdasági igazgatója. Az összkomfortos balatoni kikötőkben – például Lellén, Földváron vagy Szigligeten egy kisebb, 2,5-3 méter széles hajó évi parkolási díja 160 ezerről 201 ezerre emelkedik, egy nagyobb, 4,5-5 méteres luxus vitorlás tulajdonosa pedig 488 ezer forintért tudhatja egész évben biztonságban a vízi sporteszközét.
A kisebb vitorlások tulajdonosai elviselhetetlennek tartják az új kikötőbérleti díjakat. Az egyik kishajó-tulajdonos lapunknak azt mondta: „vándorhajósnak áll.” Utánfutóval vontatja majd árbocosát, és a tó körüli olcsóbb kikötőkben tölt el néhány hetet. A nádasokban ugyanis szintén nem lehet parkoltatni a hajókat, mert a balatoni vízügyi igazgatóság a jogszabályok miatt szigorúan megbünteti az ott ért vízi járműveket.
A hajóstársaság részben saját és a helyi önkormányzatok, részben a turizmusfejlesztési forrásokból és pályázati pénzből a következő tíz évben tíz új vitorláskikötő építését tervezi, és bővítené a meglévőket is. A keszthelyi jachtparkoló megnyitása például bő félmilliárdba, a siófoki pedig várhatóan egymilliárd forintba kerül.
Deák Dániel szerint látványosan Magyar Péter megrendelése a mai Medián-kutatás is