Veszprémben a hét végén a balatoni és a közép-dunántúli régió turisztikai projektirodája fogadta a Magyar Turisztikai (Matur) Rt. vezérkarát és az országrész idegenforgalmi szakembereit, ma pedig Pécsett a dél-dunántúli turisztikai szervezet meghívására gyűlnek össze a turizmusban érdekeltek, hogy megismerjék a vendégvárás 2003. évi akciótervét. Miután a hazai turizmus tavaly kevésbé sikeres évet zárt, a Matur Rt. idén már januárban elindította az országon belüli „road-show”-ját, hogy elsőként a honi partnerek, szállodások, vendéglősök, utazási irodák és egyéb idegenforgalmi szolgáltatók értesüljenek a terveikről.
Háromezer akcióval csábítják hazánkba a vendégeket a turisztikai szervezetek, a célterület – csakúgy mint a korábbi években – elsődlegesen Nyugat- és Észak-Európa – mondta lapunknak a Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Iroda igazgatója. Szalai Emese úgy gondolja: nem mondhatunk le a német turistákról, akkor sem, ha őket hazájukban – eddig példátlanul összehangolt propagandával – arra ösztönzik, hogy otthon vakációzzanak. A skandináv országok továbbra is turisztikai célterületnek minősülnek, várják a norvégokat, svédeket, finneket és a lengyeleket is a Balatonhoz. Remélik továbbá, hogy Budapesten kívül a magyar tengerhez is ellátogatnak majd azok a kínai világutazók, akik – miután állítólag turisztikai célországgá választották hazánkat – tömegesen jönnek majd Magyarországra.
Külföldön tizenöt, idehaza nyolc turisztikai börzét rendeznek a Magyar Turizmus Rt. regionális irodái, amelyek idén már új logóval, mindenki számára hozzáférhető, rendkívül széles körű üdülési ajánlatot kínáló internetes honlappal csábítanak.
Magyar Péterék hazudtak a rendezvényük költségeiről