Miért nem nálunk gyártják a Peugeot-t?

Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter és Medgyessy Péter kormányfő felelősségét firtatja a Fidesz, amiért a PSA Peugeot–Citroen konszern nem Magyarországot választotta befektetése helyszínéül.

Munkatársainktól
2003. 01. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szlovákia kormánya január 8-án, a lengyel kormány karácsony előtt, a magyar kormány viszont alig két nappal a végső döntés előtt kívánta tárgyalni azt a jogérvényes egyetértési nyilatkozatot, amely az egyik alapdokumentuma (lett volna) a PSA Peugeot–Citroen francia autókonszern idecsábításának – értesült lapunk. Erdősi Péter, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium befektetési főigazgatója azt mondja, hogy a magyar kormány tette a legtisztább, legátláthatóbb ajánlatot, s a Komárom-Esztergom Megyei Közgyűlés elnökének, valamint Tatabánya polgármesterének véleményével ellentétben, nincs jelentősége annak, hogy a kormány tárgyalta-e előzetesen az egyetértési nyilatkozatot vagy sem.
Agócs István, Komárom-Esztergom Megye Közgyűlésének MSZP-s elnöke egyértelműen a lomha magyar államadminisztrációt tette felelőssé azért, hogy nem sikerült gyorsan és rugalmasan kezelni az elszalasztott befektetési lehetőséget. Agócs István kitért arra is, hogy a hazai befektetésösztönző háttérintézménynek, az ITDH-nak nincsenek meg a kellő eszközei ahhoz, hogy hatékonyan és operatívan képviselje egy-egy konkrét befektető ügyét. Más forrásból tudja lapunk, hogy miközben Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter meghirdette a Smart Hungary (Okos Magyarország) című befektetésösztönző programját, a kormány tételesen megkurtította az ITDH büdzséjét.
Csillag István gazdasági miniszter és a kormányfő felelősségét firtatta Tállai András fideszes országgyűlési képviselő, volt pénzügyi államtitkár amiatt, hogy a francia PSA Peugeot–Citroen konszern Magyarország helyett Szlovákiába telepíti autógyárát, amely 3500 embert foglalkoztat majd.
A politikus a Magyar Nemzet szombati számában megjelent cikkhez hasonlóan arra utalt, hogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium késlekedése miatt a kormány meg sem tárgyalta azt a jogérvényes beruházási dokumentumot, amely rögzíti többek között az állam által biztosított kedvezményeket és kötelezettségeket. Az egyetértési nyilatkozaton – amelyet a PSA már elkészíttetett egy ügyvédi irodával – január 13-án még dolgoztak a tárca jogászai, így az nem kerülhetett a kabinet elé január 14-ig, amikor a francia konszern döntött az autógyár Szlovákiába telepítéséről. Lapunkban szombaton közöltük azt az információt, amely szerint a gazdasági tárca nem volt hajlandó elfogadni a cég kétszáz hektáros területigényét.
Tállai András a miniszterelnökhöz és a gazdasági miniszterhez intézett írásbeli kérdéseiben többek között arra vár „egyenes” választ, hogy elkészült-e időben a dokumentum és eljutott-e a PSA-hoz, kihasználta-e francia kapcsolatait Medgyessy Péter kormányfő, illetve milyen felelősség terheli Csillag Istvánt. – Mikor kíván a miniszterelnök és a tárca vezetője a tatabányai polgárok szemébe nézni, amiért elmaradt a 3500 főt foglalkoztató beruházás? – tette fel a kérdést a Fidesz képviselője.
A politikus emlékeztetett arra, hogy a többi pályázó – Lengyelország, Csehország és Szlovákia – 2002 decemberében egyértelműen, gyorsan és határozottan a cég tudomására hozta, hogy milyen kedvezményeket ajánl és milyen kötelezettségeket vállal. – Az európai unióba igyekvő riválisaink ismét leköröztek minket – fogalmazott Tállai András.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.